Глобалните доставки отново са под заплаха
Този път рисковете произтичат от наводненията в Европа и Китай

© ECONOMIC.BG / БТА
Кадър от наводненията в Германия
Глобалните вериги на доставки изпитват сериозни нарушения през последните месеци, а сега са изложени на нов риск. Разклащането този път идва в резултат на наводненията в Китай и Европа. За поредното предизвикателство алармира Тим Хъксли, главен изпълнителен директор на корабоплавателната компания Mandarin Shipping.
Рядко минава седмица без нещо ново“, каза той в интервю за CNBC.
Корабоплаването се бори с последиците от пандемията, по време на която разходите скочиха, а недостигът на контейнери доведе до забавяния и поскъпване на цените. Индустрията бе поставена на колене, когато по-рано тази година един от най-големите плавателни съдове – Ever Given, заседна в стратегическия важния Суецки канал. Скокът на COVID случаите в Китай през юни наля още масло в огъня и причини нови забавяния.
Сега силните валежи и наводненията опустишиха части от Западна Европа. Някои от най-тежките наводнения са в Германия и Белгия, а засегнати са и части от Швейцария, Люксембург и Нидерландия.
„Това наистина ще наруши веригата на доставки, защото всички железопътни връзки са прекъснати“, отбеляза Хъксли. Той обърна внимание на железопътни линии, идващи от Чехия и Словакия до пристанищата в Ротердам и Хамбург, които са „сериозно нарушени“.
Това ще забави движението на товара навътре и навън… това наистина ще наруши индустрията.“
Хъксли даде пример с германския гигант за производство на стомана Thyssenkrupp, който не може да получи суровини заради наводнението. Според експерта негативният ефект ще застигне отрасли като автомобилната индустрия, битовите уреди и други подобни неща.