Google разширява AI отговорите в търсачката си до нови 6 държави
Функцията първоначално стана обект на остри критики заради крайно неточни отговори
Alphabet, компанията майка на Google, заяви в четвъртък, че разширява своите обобщения, генерирани от изкуствен интелект, в заявки за търсене в шест нови държави. Това се случва само два месеца след като отмени някои от функционалностите след проблемно стартиране.
Гигантът за търсене направи резюметата, генерирани от изкуствен интелект, които се показват на страницата с резултатите от търсенето преди традиционните връзки към уеб страници, достъпни за всички потребители в САЩ през май, след като прекара една година в тестове на по-ранна версия.
Функцията беше широко критикувана, след като в интернет се разпространиха скрийншоти на фактически неточни отговори, като например рецепта за пица, в която като съставка е посочено лепило, и отговор, в който погрешно се посочва, че бившият президент на САЩ Барак Обама е мюсюлманин.
Google призна за „странните и грешни прегледи“ и обяви актуализации на продукта в публикация в блога си в края на май. Тези актуализации добавиха ограничения за това кои запитвания ще показват отговорите от изкуствения интелект и ограничиха генерираното от потребителите съдържание от уебсайтове като Reddit да служи като изходен материал за отговорите.
Имам достатъчно доказателства, за да кажа, че качеството само се подобрява“, заяви Хема Будараджу, старши продуктов директор в Google, в интервю за Reuters.
Тя посочи данните, които Google събира вътрешно, и които показват, че потребителите с достъп до функцията съобщават за по-високи нива на удовлетвореност и търсят по-дълги и по-конкретни заявки, отколкото потребителите, които нямат достъп до нея.
Резултатите с изкуствен интелект вече се предлагат в Бразилия, Индия, Индонезия, Япония, Мексико и Великобритания, на местни езици като португалски и хинди.
Google добавя и повече хипервръзки към функцията. Уебсайтовете ще се показват от дясната страна на отговора, генериран от AI.
Компанията също така вътрешно тества допълнителна актуализация, която ще добави връзки директно в текста на прегледа, част от усилията за „приоритизиране на подходи, които водят до трафик към съответните уебсайтове“, се казва в публикация в блога в четвъртък.
Актуализациите идват на фона на опасенията, които медийната индустрия изразява от повече от година, относно възможността функцията за търсене, генерирана от изкуствен интелект, да струва на медийните компании трафик към техните сайтове. Будараджу заяви, че новата актуализация ще има „тристранни ползи“ – за Google, потребителите и издателите.
Миналата седмица съдия в САЩ постанови, че Google има незаконен монопол върху търсенето, като по този начин разчисти пътя за съдебен процес, който може да провокира разпадането на Alphabet. Напредъкът в областта на изкуствения интелект от страна на конкуренти като подкрепяната от Microsoft OpenAI може да представлява още по-голяма заплаха.