Huawei пропада при смартфоните, но лети с 87% в друг сегмент

В Централна, Източна и Северна Европа фитнес гривните и смарт часовниците на компанията държат 22% пазарен дял

Huawei пропада при смартфоните, но лети с 87% в друг сегмент

Снимка: БТА

16571 ~ 2 мин. четене

Смартфон бизнесът на Huawei страда заради американските санкции, но затова пък носимите смарт устройства (wearables) бележат забележително висок годишен ръст. Компанията отчете 87.2% увеличение на продажбите, следвайки стратегията си за създаване на екосистема от „умни“ джаджи.

Носимите устройства доскоро се приемаха по-скоро като екзотика, но с времето отношението към тях се преобръща. Пазарните данни показват силен растеж в сектора по време на пандемията, паралелно с увеличените разходи за електроника. Продължаващата вече година ситуация в света обръща фокуса на хората към грижата за здравето. При тази тенденция виртуалните интелигентни треньори, които следят ежедневната ни активност, ключови здравни параметри и по-специализирани тренировки, стават все по-търсени.

Според последния IDC Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, Huawei, класиран в момента на 3-то място в световен мащаб, е най-динамично развиващият се играч на пазара. Компанията увеличи продажбите си с 87.2%, с доставки на над 13.7 млн. носими устройства на клиентите си. Специално в продажбите на фитнес гривни и смарт часовници, Huawei също отбеляза най-високия ръст на годишна база от 88.1% с доставени над 10.7 млн. носими на китката устройства.

Данните показват особено успешно четвърто тримесечие на 2020 г. за Huawei. През него в региона на Централна, Източна и Северна Европа фитнес гривните и смарт часовниците на компанията държат 22% пазарен дял и заемат челната позиция по този показател.

Добрите резултати съвпадат с усложнената ситуация около Huawei, който през 2019 г. бе поставен в "черния" списък на САЩ, забраняващ на американските компании да продават софтуерните и хардуерните си продукти на фирмите в него. В последвалите две години регулациите се затегнаха още повече, като последно стъпка в тази посока бе направена преди броени дни.

Междувременно китайската компания изгуби достъп до мобилните услуги на Google и операционната система Android, както и до жизненоважни чипове за смартфони. Всичко това срина пазарния дял на Huawei на този пазар до под 9% през четвъртото тримесечие на 2020 г., по данни на Statista. Така от номер едно в началото на 2020 г. китайският играч се срина до шеста позиция.

Перипетиите провокират китайския технологичен гигант да търси нови ниши за развитие. Един от приоритетите на Huawei е научноизследователската и развойна дейност, в която компанията ускорява инвестициите си. Тя например откри Huawei Health Lab, част от общо 14 изследователски центъра и 36 съвместни иновационни центъра по целия свят.

Huawei Health Lab е най-голямата лаборатория за здраве и спорт, управлявана от Huawei, съчетаваща две зони с над 20 вида оборудване в сферата на професионалните научноизследователски и развойни дейности. Първата е експериментална зона за тестване на надеждността на всички носими смарт продукти, където те се подлагат на 25 вида тестове за издръжливост. Втората се фокусира върху постигането на професионален здравен анализ с тяхна помощ.

Коментари: 0