Как шефът на Instagram управлява една от най-големите социални мрежи в света от гаража си
Фокусът на компанията е борба с фалшивата информация за вируса

© ECONOMIC.BG / Facebook
Адам Мосери
~ 4 мин.
"Обикновено не работя от гаража си", казва Адам Мосери, когато го питат какво е да управляваш една от най-големите социлани мрежи от дома си в Сан Франциско. Той разказва за работата си от вкъщи пред CNN.
От години Instagram е синоним на пътувания и преживявания. Потребителите попълват профилите си с внимателно филтрирани и обработени снимки от екзотични места и цветни заведения. Но сега, от гаража си с шперплат, Мосери, изпълнителен директор на Instagram, казва на потребителите си да правят това, което прави и той: Останете у дома!
През изминалата седмица компанията пусна специален раздел „Остани вкъщи“, който се намира на първо място в раздела „Истории“ в горната част на емисията. Както подсказва името, функцията предлага на потребителите начин да споделят актуализации за живота си вкъщи в даден момент, тъй като хората в огромни части на Америка и по целия свят по същество не трябва да излизат навън, с изключение на най-неотложни нужди, за да ограничат разпространение на коронавируса.
И всъщност може да помогне за повишаване на осведомеността за необходимостта да останете у дома.
Мосери разкри, че историите в Instagram „Остани вкъщи“ са толкова популярни, че почти разбили сайта в часовете, след като излезли на живо.
Фактът, че добронамерената нова функция почти свали цялата услуга, е напомняне за това колко много пожари трябва да потушават наведнъж Instagram и Мосери на фона на огнището от коронавирус. Наред с други належащи проблеми, той и неговият екип трябва да: поддържат сървърите си работещи, докато голяма част от света е принудена да премести живота си онлайн; да насърчат хората в платформата да поддържат социално дистанциране; да се борят с неточна и потенциално опасна дезинформация за коронавируса в момент, когато очевидно има безпрецедентно количество трафик на сайта; и правят всичко това, докато работят извън офиса.
"Нашата работна сила, особено нашите модератори, работят от вкъщи, което създава всевъзможни предизвикателства, с които трябва да се справим", каза Мосери в интервю за CNN Business по Skype от гаража си, който сега е негов команден център.
"Като цяло продуктивността на нашите служители просто ще намалее", казва той. „Няма как да се заобиколи това. Ето защо е толкова важно да станем креативни и да се уверим, че продължаваме да гарантираме, че хората са в безопасност в платформата.“
Мосери добавя, че компанията все още трябва да се справя с редица предизвикателства като съдържание, свързано с експлоатация на деца и тероризъм.
От години компанията майка майка на Instagram, Facebook, се опитва да се бори с разпространението на дезинформация в своите платформи. Коронавирусът представлява съвсем ново предизвикателство, тъй като хората по целия свят са заливани от всякаква информация.
Опитите на Instagram за справяне с движението срещу ваксините досега не вдъхват голяма увереност в способността на компанията да изпревари невярната информация за коронавируса.
Но през последните няколко седмици и месеци мрежата въведе нови правила и характеристики, специално за кризата с коронавируса. Някои от тези функции - като например да не препоръчваме акаунти, които разпространяват медицинска дезинформация, когато хората търсят термини, свързани с вируса (който компанията казва, че ще се разпространи в следващите дни) - са стъпки в правилната посока.
Мосери казва, че фокусът на компанията е получаването на потребителите точна информация за вируса - връзките към официалните правителствени агенции се появиха в горната част на емисиите на Instagram в целия свят. Компанията, подобно на други социални платформи, предприе други стъпки, за да подчертае информацията от Световната здравна организация.
Подобно на други компании, Instagram и Facebook препоръчаха на служителите си да работят от вкъщи, преди това да стане задължително в много щати. "Ние трябва да се грижим за нашите хора, ако искаме да успеем да помогнем за справяне с кризата и да изпълним нашата отговорност", казва Мосери.
От години Instagram е синоним на пътувания и преживявания. Потребителите попълват профилите си с внимателно филтрирани и обработени снимки от екзотични места и цветни заведения. Но сега, от гаража си с шперплат, Мосери, изпълнителен директор на Instagram, казва на потребителите си да правят това, което прави и той: Останете у дома!
През изминалата седмица компанията пусна специален раздел „Остани вкъщи“, който се намира на първо място в раздела „Истории“ в горната част на емисията. Както подсказва името, функцията предлага на потребителите начин да споделят актуализации за живота си вкъщи в даден момент, тъй като хората в огромни части на Америка и по целия свят по същество не трябва да излизат навън, с изключение на най-неотложни нужди, за да ограничат разпространение на коронавируса.
И всъщност може да помогне за повишаване на осведомеността за необходимостта да останете у дома.
Мосери разкри, че историите в Instagram „Остани вкъщи“ са толкова популярни, че почти разбили сайта в часовете, след като излезли на живо.
Фактът, че добронамерената нова функция почти свали цялата услуга, е напомняне за това колко много пожари трябва да потушават наведнъж Instagram и Мосери на фона на огнището от коронавирус. Наред с други належащи проблеми, той и неговият екип трябва да: поддържат сървърите си работещи, докато голяма част от света е принудена да премести живота си онлайн; да насърчат хората в платформата да поддържат социално дистанциране; да се борят с неточна и потенциално опасна дезинформация за коронавируса в момент, когато очевидно има безпрецедентно количество трафик на сайта; и правят всичко това, докато работят извън офиса.
"Нашата работна сила, особено нашите модератори, работят от вкъщи, което създава всевъзможни предизвикателства, с които трябва да се справим", каза Мосери в интервю за CNN Business по Skype от гаража си, който сега е негов команден център.
"Като цяло продуктивността на нашите служители просто ще намалее", казва той. „Няма как да се заобиколи това. Ето защо е толкова важно да станем креативни и да се уверим, че продължаваме да гарантираме, че хората са в безопасност в платформата.“
Мосери добавя, че компанията все още трябва да се справя с редица предизвикателства като съдържание, свързано с експлоатация на деца и тероризъм.
От години компанията майка майка на Instagram, Facebook, се опитва да се бори с разпространението на дезинформация в своите платформи. Коронавирусът представлява съвсем ново предизвикателство, тъй като хората по целия свят са заливани от всякаква информация.
Опитите на Instagram за справяне с движението срещу ваксините досега не вдъхват голяма увереност в способността на компанията да изпревари невярната информация за коронавируса.
Но през последните няколко седмици и месеци мрежата въведе нови правила и характеристики, специално за кризата с коронавируса. Някои от тези функции - като например да не препоръчваме акаунти, които разпространяват медицинска дезинформация, когато хората търсят термини, свързани с вируса (който компанията казва, че ще се разпространи в следващите дни) - са стъпки в правилната посока.
Мосери казва, че фокусът на компанията е получаването на потребителите точна информация за вируса - връзките към официалните правителствени агенции се появиха в горната част на емисиите на Instagram в целия свят. Компанията, подобно на други социални платформи, предприе други стъпки, за да подчертае информацията от Световната здравна организация.
Подобно на други компании, Instagram и Facebook препоръчаха на служителите си да работят от вкъщи, преди това да стане задължително в много щати. "Ние трябва да се грижим за нашите хора, ако искаме да успеем да помогнем за справяне с кризата и да изпълним нашата отговорност", казва Мосери.
Но новите правила за справяне с дезинформацията относно коронавируса и други инициативи, като забрана на реклами за продажба на маски за лице (за да се гарантира, че те са достъпни за медицинските работници, които най-много се нуждаят от тях), изискват нови протоколи, обучение на персонала и понякога нови системи за прилагане, а всичко това е по-трудно да се направи при дистанционна работа.
В резултат Мосери казва, че служителите на Facebook и Instagram, които обикновено не работят за модериране на платформите, доброволно помагат.
Twitter и YouTube също предупредиха, че преминаването към работа от дома и разчитането на автоматизирано модериране на съдържание може да доведе до повече грешки.
Twitter и YouTube също предупредиха, че преминаването към работа от дома и разчитането на автоматизирано модериране на съдържание може да доведе до повече грешки.
Повишената тревожност, усещана от потребителите, вероятно само ще засили грешките. Например миналия вторник имаше широко разпространени съобщения за това, че Facebook внезапно маркира публикации от потребители за всичко - от коронавирус до домашни любимци, че нарушава правилата на платформата. Проблемът беше отстранен в рамките на няколко часа и Facebook заяви, че няма нищо общо с промените в работната си сила.
С неверни твърдения за предполагаеми лекове и превантивни стъпки, които могат да бъдат предприети срещу вируса, циркулиращ онлайн, гарантирането на разпространението на точна информация сега е буквално въпрос на живот или смърт.