Как Уитни Уолф натрупа богатство от приложение за запознанства
Bumble вече има 35 милиона потребители и достигна стойност от 1 млрд. долара

© ECONOMIC.BG / Twitter профил
~ 3 мин.
Уитни Уолф Хърд основава Bumble, приложението за запознанства, което изисква жените да направят първия ход, през декември 2014 г. Преди това тя е съосновател на Tinder, и, според историята, именно тя е автор на името на компанията и е била вицепрезидент по маркетинга.
Напуска Tinder през 2014 г. и подава съдебен иск срещу компанията и след това срещу компанията-майка на Match.com - IAC, твърдейки, че главният маркетинг директор на Tinder Джъстин Матийн я е подлагал на "сексистки, расистки и други неподходящи коментари, имейли и текстови съобщения".
Tinder и Улф се споразумяват, преди да се стигне до съд. Джъстин Матийн е освободен от поста. Твърди се, че Уолф е получила повече от 1 млн. долара, в допълнение към акциите от компанията.
Към днешна дата приложението за запознанства на Уитни е оценено на 1 милиард долара, което дава на 29-годишната дама-предприемач състояние от 230 милиона щатски долара.
След като Уолф Хърд се оттегля от Tinder, тя няма намерение да се връща в света на приложенията за запознанства. Желанието й е да създаде социално онлайн пространство за жени. И представя идеята си на руския милиардер Андрей Андреев, създател на приложението за запознанства Badoo. Той не харесва идеята, но харесва страстта на Уитни и затова я посъветвал да се придържа към това, което знае: приложенията за запознанства.
От тази среща у Уолф Хърд се оформя идеята за Bumble. Тя е доста проста: когато двама души се харесат взаимно в приложението, жената има 24 часа, за да изпрати първото съобщение. Ако не го направи, съвпадението изчезва. Ако изпрати съобщение, мъжът има 24 часа, за да отговори, или отново съвпадението ще изчезне. След като двете страни са изпратили съобщение, този таймер се изключва.
Андреев отпуска $10 млн. срещу 70% от компанията. Той също така дава на Уолф Хърд достъп до системите и софтуера на Badoo. През първия месец след стартирането си, приложението Bumble е изтеглено 100 000 пъти.
През 2016 г. Bumble стартира BFF - приложение, което помага на жените да намерят приятелки. През 2017 г. стартира и Bizz, кариерна мрежа за дамите. С всеки свой ход Bumble поставя жените на първо място и им дава контрол.
Bumble има повече от 35 милиона потребители и е най-бързо развиващото се приложение за запознанства в САЩ. Около 10% от потребителите плащат $9.99 на месец за допълнителни услуги в приложението.
Компанията носи приходи от 100 млн. долара през 2017 г. През същата година Уолф Хърд отхвърли оферта за придобиване на стойност 450 млн. долара от Match Group, компанията-майка на Match.com, Tinder и още много други приложения и сайтове за запознанства. Последва и оферта от Match.com за 1 милиард долара. но Уолф Хърд отхвърля и нея.
През март т.г. Match.com заведе дело срещу Bumble, обвинявайки го, че е копие на Tinder, и претендирайки нарушение на патент и търговска марка. Match.com също така обвини Bumble в злоупотреба с търговски тайни.
Bumble внесе обратен иск, търсейки обезщетение от 400 млн. долара и определяйки делото на Match.com като "лекомислено" и което има за цел да "охлади пазара за инвестиции в Bumble".
Съдебните дела са в ход. Публичността около тях обаче не навреди на Bumble. Напротив, след подаването на съдебните искове приложението е увеличило потребителската си база с 5 милиона.
Напуска Tinder през 2014 г. и подава съдебен иск срещу компанията и след това срещу компанията-майка на Match.com - IAC, твърдейки, че главният маркетинг директор на Tinder Джъстин Матийн я е подлагал на "сексистки, расистки и други неподходящи коментари, имейли и текстови съобщения".
Tinder и Улф се споразумяват, преди да се стигне до съд. Джъстин Матийн е освободен от поста. Твърди се, че Уолф е получила повече от 1 млн. долара, в допълнение към акциите от компанията.
Към днешна дата приложението за запознанства на Уитни е оценено на 1 милиард долара, което дава на 29-годишната дама-предприемач състояние от 230 милиона щатски долара.
След като Уолф Хърд се оттегля от Tinder, тя няма намерение да се връща в света на приложенията за запознанства. Желанието й е да създаде социално онлайн пространство за жени. И представя идеята си на руския милиардер Андрей Андреев, създател на приложението за запознанства Badoo. Той не харесва идеята, но харесва страстта на Уитни и затова я посъветвал да се придържа към това, което знае: приложенията за запознанства.
От тази среща у Уолф Хърд се оформя идеята за Bumble. Тя е доста проста: когато двама души се харесат взаимно в приложението, жената има 24 часа, за да изпрати първото съобщение. Ако не го направи, съвпадението изчезва. Ако изпрати съобщение, мъжът има 24 часа, за да отговори, или отново съвпадението ще изчезне. След като двете страни са изпратили съобщение, този таймер се изключва.
Андреев отпуска $10 млн. срещу 70% от компанията. Той също така дава на Уолф Хърд достъп до системите и софтуера на Badoo. През първия месец след стартирането си, приложението Bumble е изтеглено 100 000 пъти.
През 2016 г. Bumble стартира BFF - приложение, което помага на жените да намерят приятелки. През 2017 г. стартира и Bizz, кариерна мрежа за дамите. С всеки свой ход Bumble поставя жените на първо място и им дава контрол.
Bumble има повече от 35 милиона потребители и е най-бързо развиващото се приложение за запознанства в САЩ. Около 10% от потребителите плащат $9.99 на месец за допълнителни услуги в приложението.
Компанията носи приходи от 100 млн. долара през 2017 г. През същата година Уолф Хърд отхвърли оферта за придобиване на стойност 450 млн. долара от Match Group, компанията-майка на Match.com, Tinder и още много други приложения и сайтове за запознанства. Последва и оферта от Match.com за 1 милиард долара. но Уолф Хърд отхвърля и нея.
През март т.г. Match.com заведе дело срещу Bumble, обвинявайки го, че е копие на Tinder, и претендирайки нарушение на патент и търговска марка. Match.com също така обвини Bumble в злоупотреба с търговски тайни.
Bumble внесе обратен иск, търсейки обезщетение от 400 млн. долара и определяйки делото на Match.com като "лекомислено" и което има за цел да "охлади пазара за инвестиции в Bumble".
Съдебните дела са в ход. Публичността около тях обаче не навреди на Bumble. Напротив, след подаването на съдебните искове приложението е увеличило потребителската си база с 5 милиона.