Китайският собственик на TikTok с рекордни приходи през 2022 г.
Все повече рекламодатели бягат от социалните мрежи и се насочват към видео платформите
Приходите на ByteDance Ltd. скочиха с повече от 30% и надминаха 80 милиарда долара през 2022 г. Резултатът е съпоставим с другата голяма китайска интернет компания Tencent Holdings Ltd., а причината за добрите резултати се крият в нарастващата популярност видео платформите TikTok и Douyin. Те привличат все повече рекламодатели, които бягат от утвърдените социалните медии, пише Bloomberg.
Най-високо оценената частна технологична фирма в света каза на своите инвеститори в скорошна бележка, че приходите са скочили от около 60 милиарда долара през 2021 г., според човек, който е видял бележката, но е поискал да остане анонимен.
Този двуцифрен ръст изпревари повечето от глобалните интернет лидери, включително Meta Platforms Inc. и Amazon.com Inc. При 80 милиарда долара приходи ByteDance вече е почти изравнена с Tencent, който спечели 554.6 милиарда юана (80 милиарда долара) миналата година. Представители на ByteDance не отговориха на искане за коментар относно финансовите данни, които бяха съобщени за първи път от The Information.
Този темп на разширяване подчертава устойчивостта на бизнеса на ByteDance в момент, когато Вашингтон заплашва да се присъедини към Индия в забраната на TikTok. Приложението е на прицела на все повече правителствени агенции по света, които принуждават своите служители да го изтриват от служебните си телефони.
TikTok и китайският му братовчед Douyin източват рекламни долари от други социални медийни платформи, тъй като по-находчивите търговци се местят от онлайн медиите към по-бързо развиващите се видео услуги.
Въпреки че рисковете от глобалната рецесия се отразиха на технологичните компании, ByteDance трябваше да се справя с проблеми извън по-високите лихви и инфлацията – особено в САЩ и у дома в Китай.
TikTok натрупа повече от 150 милиона месечни потребители в Америка, предизвиквайки опасения относно достъпа на комунистическото управление на Китай до данните, които събира. Този месец главният изпълнителен директор на TikTok Шоу Чу премина през много враждебно изслушване в Конгреса, по време на което не успя да направи много, за да повлияе на някои от най-шумните критици на своя работодател.
У дома, ByteDance се присъедини към Alibaba Group Holding Ltd. и Tencent, за да внедри безпрецедентни ограничения на разходите през година на безкрайни регулаторни репресии и COVID ограничения. Компанията от Пекин, основана преди около десетилетие, ограничи някои от по-рисковите си проекти, включително игри и рискови инвестиции. Douyin остава най-голямата „дойна крава“, тъй като видеофорумът се разви и се превърне в цялостно приложение с вградени покупки, онлайн доставка на храна и функции за хранителни стоки.
Все още стабилният растеж на ByteDance може да повиши доверието сред инвеститорите, разклатени от последните глобални събития. Китайският гигант в социалните медии беше оценен на около 220 милиарда долара в неотдавнашна инвестиция на частния пазар от фирмата за изкуствен интелект G42 от Абу Даби, което е спад спрямо 300 милиарда долара, които собственикът на TikTok определи по време на програма за обратно изкупуване на акции през септември.