„Китайският TikTok” пусна собствена платежна услуга

Крачката подчертава амбициите на ByteDance да навлезе в нови ниши

„Китайският TikTok” пусна собствена платежна услуга

Снимка: Pixabay

ByteDance пусна нова платежна услуга в китайската версия на своето приложение TikTok – Douyin, предава CNBC. Чрез опцията Douyin Pay потребителите могат да правят покупки в приложението за кратки видеа. Създателите им обикновено продават артикули или стоки, свързани със съдържанието.

Целта на Douyin Pay е да допълни съществуващите основни възможности за плащане и в крайна сметка да подобри потребителското изживяване в приложението, се казва в изявление на ByteDance.

ByteDance е компанията майка, която притежава Douyin и TikTok. Двете сестрински приложения имат еднакви функции, но едното е съобразено с китайските стандарти, докато другото със западните.

Douyin вече предлагаше опции за плащане през Alipay на Ant Group (филиала на Alibaba) и WeChat Pay на Tencent, които са двете доминиращи приложения за мобилни плащания в Китай. Заедно Alipay и WeChat Pay представляват над 90% от пазара на мобилни плащания в Китай, според iResearch.

И двете платежни услуги се предлагат в приложенията, но и във физически магазини, където клиентите могат да сканират баркодове, за да закупят артикули. Тази опция обаче е различна от Douyin Pay, която ще бъде достъпна само Douyin.

Платежната система на Douyin се управлява от Wuhan Hezhong Yibao Technology, компания ByteDance, закупена преди около две години. Потребителите ще се нуждаят от китайска банкова сметка, за да използват платежната услуга.

Последният тласък в електронната търговия и в областта на финтех подчертава желанието на ByteDance да се разшири отвъд социалните мрежи. Това предполага и стъпки в други посоки, като мобилни игри, търсене и поточно предаване на музика.

Междувременно западната версия на приложението за кратки видеа – TikTok, успя да оглави класацията за най-много тегления в Европа за миналата година. А 2020-а беше трудна за него заради опитите за блокирането му на един от най-перспективните и бързо развиващи се пазари, американския. Ако бизнесът на ByteDance в САЩ бъде продаден на местна компания, както изиска администрацията на Доналд Тръмп, приложението за кратки видеа ще се сдобие със своеобразна трета версия. 

Коментари: 0