Компаниите, направили най-много пари през 2019 г.
Общо първите 100 компании са генерирали над 15 трлн. долара приходи

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Големите компании по света умеят да се възползват от предимствата на силната глобална икономика и не е случайно, че много от тях “плуват” в милиарди долари. Графиката по-долу илюстрира първите 100 играчи на база приходите им през 2019 г. Данните са от ежегодната класация на списание Fotune, а самата визуализация е дело на HowMuch, като в нея е направен разрез по големина на организациите и по отрасли.
Общо първите 100 компании са генерирали над 15 трлн. долара приходи. Те произлизат от 17 държави, като над половината са в САЩ (35) и Китай (23). Впечатление прави, че най-силно представителство има от сектор енергетика, моторни превозни средства и финансови услуги.
В осмоъгълника, представляващ конкретна компания, са включени логото, приходите и държавата, в която се намира. Размерът е пропорционален на приходите на компанията, като по-големите форми представляват по-високи приходи. Цветът пък съответства на отрасъла.
Ето и топ 10 на най-ценните компании по приходи:
- Walmart (САЩ) – 514 милиарда долара
- Sinopec Group (Китай) – 415 милиарда долара
- Royal Dutch Shell (Холандия) – 397 милиарда долара
- China National Petroleum (Китай) – 393 милиарда долара
- State Grid (Китай) – 387 милиарда долара
- Saudi Aramco (Саудитска Арабия) – 356 милиарда долара
- BP (Великобритания) – 304 милиарда долара
- Exxon Mobil (САЩ) – 290 милиарда долара
- Volkswagen (Германия) – 278 милиарда долара
- Toyota Motor (Япония) – 273 милиарда долара
Според Fortune, общият приход за Global 500 е нараснал с 9% в сравнение с предходната година. Намаляването на националните корпоративни данъци бе отбелязано като причина за по-високите приходи в американските компании.
По-рано тази година анализаторите прогнозираха, че макар американските компании да имат по-високи приходи, те може да се сблъскат с по-ниски маржове на печалба поради увеличаване на разходите за труд и суровини.
Тарифите също оказват влияние върху компаниите в САЩ и по света. Някои нови международни данъци, като френския налог върху цифровите услуги, не само ще повлияят на печалбите на компаниите, особено в Силициевата долина, но ще се отразят и на приходите. Някои икономисти са разтревожени, че политиките на Тръмп „Америка на първо място“ обезкуражават чуждестранните компании да инвестират в американски операции.