Компанията зад Palms Bet увеличава пазарния дял и поема към Франкфурт
Сред двигателите на растежа на приходите и печалбата е скокът на активните потребители
Компанията зад бранда казина Palms Bet – „Телематик Интерактив България“ – успява да увеличи пазарния си дял въпреки ожесточената конкуренция в последните месеци заради навлизането на нови играчи. Фирмата изпраща силно трето тримесечие и с радост наблюдава, че след няколко доста динамични години, през 2022 г. вече има нормализиране на пазара.
Дружеството се радва на съществен ръст в приходите си в периода юли – септември – с около 36% на годишна база до 73.5 млн. лв.,
колкото сме реализирали за почти за цялата предходна година“, коментира финансовият директор на компанията Красимир Тахчиев по време на виртуална среща с инвеститорите.
Той обяснява сериозния ръст при онлайн казиното със значителен потенциал за растеж, който „ще ни позволи да се развиваме динамично през следващите години“, както и с увеличения пазарен дял, който „говори за нашата добра стратегия и позиция на пазара“.
Нетната печалба на дружеството също расте – с 25% до близо 18 млн. лв.
Изпълнителният директор на компанията Лъчезар Петров обясни, че екипът е взел решение за по-целенасочени маркетингови стратегии и по-засилена реклама след приключването на кампаниите на конкурентите, които са съвпаднали в средата на годината.
Компанията се похвали с рентабилност на продажбите и инвестирания капитал, която е над средната за сектора. Все пак при нея има леко понижение, дължащо се на по-високите разходи към платежните оператори и увеличаването на възнагражденията.
Таксите, налагани от платежните агенти, са по-високи, а в същото време масата от клиенти, която обаче работи с по-малки суми, се увеличава. По отношение на възнагражденията на служителите, ръстът е обоснован от навлизането на нови външни играчи.
Тези увеличения до голяма степен успяхме да ги компенсираме с по-ефективна маркетингова стратегия“, коментира Тахчиев.
Ръст на активните потребители
Сред двигателите на значителния растеж е увеличаването на активните потребители с около 70% до над 78 хиляди потребители средномесечно въпреки засилената конкуренция. Така на практика по-широката клиентска маса успява да компенсира тенденцията за намаление на средния приход от клиент. Успоредно с това екипът на компанията свива до 1% отпадналите потребители благодарение на промени в софтуерите.
Проекти в развитие
Компанията обяви и плановете си за излизане на борсата във Франкфурт по подобие на друга българска компания – „Алтерко“. Очакванията на екипа са това да стане през второто тримесечие на следващата година и да осигури достъп до по-голяма ликвидност. Борсата е предпочитана заради значително по-големите обеми на търговия и много по-широкия кръг от инвеститори. Проектът е все още в начален етап.
Компанията напредва с навлизането си на пазара в Перу, където вече са стартирани административните процедури по сертифициране. Вече е учредено и дружество там. В момента предстоят финални технически тестове.
Колкото до дейността на компанията в Кения, която започна в началото на годината, вече е събрана достатъчно информация за пазара, на база на която е създадена специална маркетингова стратегия, която да засили присъствието на пазара и да увеличи приходите.
Колкото до плановете за експанзия в Украйна, те са на изчаквателен режим заради войната в страната, но се правят анализи и се чака „удачен момент за навлизане на пазара там“.
Иначе в момента „Телематик Интерактив България“ работи по детайлен бизнес план за следващата година. Изпълнителният директор прогнозира успешна година, през която на пазара в България най-вероятно ще навлязат и нови оператори на фона на това, че България е атрактивен и развиващ се пазар.
Подготвени сме за това нещо“, обобщи Петров.
„СТ Интерактив“
Доставчикът на игрално съдържание "СТ Интерактив", дъщерно дружество на компанията, също отчете по-високи приходи. От думите на Петров стана ясно, че то е било представено на няколко събития, събиращи игралната индустрия, и там „са сключени сделки със стратегически партньори“. Очакванията са те да дадат възможност за разширяване на присъствието на съществуващите пазари и излизане на нови.
През последните няколко месеца компанията стъпи на четири нови пазара, които нарече „изключително перспективни“ – Швейцария, Нидерландия, Чехия и Словакия.
Вярвам, че в следващите месеци ще успеем доста интензивно да разширим пазарния си дял на въпросните пазари“, коментира Петров.