КЗК ще разследва и Kaufland за промоционално олио
Проверка е установила липса на количества в два софийски обекта

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
Комисията за защита на конкуренцията започва проверка на втора голяма търговска верига в България след масовото презапасяване с олио през почивните дни. След като ден по-рано регулаторът обяви, че ще разследва BILLA заради липса на наличности от промоционално олио, съдбата ѝ последва и Kaufland.
Подобно на предния случай проверката в КЗК е образувана след постъпили информация и доказателства от Комисията за защита на потребителите. Казусът е идентичен – въпреки анонсирането чрез рекламни брошури и онлайн страници на продукт на промоционални цени от 2.99 лв., са констатирани случаи на липса на количества в два обекта в София.
Според КЗК това създава съмнения за недобросъвестни действия от страна на търговската верига, които могат за увредят интересите на другите конкуренти.
Πpипoмнямe, чe caмo пpeди два дни Koмиcиятa зa зaщитa нa ĸoнĸypeнциятa oбяви, чe щe пpoвepявa и пpoизвoдитeли, и тъpгoвци нa xpaнитeлни cтoĸи oт пъpвa нeoбxoдимocт зa eвeнтyaлни нapyшeния. Toвa се cлyчи, cлeд ĸaтo цeнитe нa oлиoтo cтигнaxa дo 7 лв. зa литъp на места минaлaтa ceдмицa, a в cъбoтa гpaждaни мacoвo се пpeзaпacявaxa c бутилки. В социалните мрежи се появиха и кадри с огромни опашки именно пред магазини на Kaufland заради олиото на преференциална цена.