„Лукойл Нефтохим“ ще инвестира 50 млн. лв. в пристанище „Росенец“
Бургаската рафинерия ще извърши капитален ремонт, който да приведе терминала към европейските изисквания

Бургаската рафинерия „Лукойл Нефтохим“ планира да инвестира 50 млн. лв. без ДДС, за да ремонтира нефтеното си пристанище “Росенец”. Това става ясно от обявление за пускане на обществена поръчка за извършване на необходимите дейности. Срокът, за който обновяването трябва да приключи е 60 месеца. На Пристанищният терминал се извършват товаро-разтоварни дейности на нефтопродукти.
Целта на капиталния ремонт е пирсовете 1, 2 и 3 на Пристанищен терминал "Росенец" да бъдат приведени „към нормативните изисквания и добрите европейски практики". Това включва строителство от 1-ва категория за изграждане на помпена станция за морска вода, нови докинг системи, модернизация на противопожарната система, замяна на кранцевата защита на пирсовете и замяна на товаро-разтоварните устройства на Пирс 1 и 3 (кейово място за приставане и обработване на кораби).
Работата по Пристанищен терминал "Росенец" включва няколко подобекта: Пирс 1, Пирс 2, Пирс 3, противопожарна система, брегоукрепителна дамба с път между Пирс № 1 и Пирс № 2, брегоукрепителна дамба с път между Пирс № 2 и Пирс № 3, реконструкция на входящи водопроводи, електропроводи и слаботокови кабели в корена на Пирс №2.
В изискванията към обществената поръчка е записано, че всеки участник в търга трябва да е реализирал минимален общ оборот в размер на 100 млн. лв. без ДДС, включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, в размер на 100 млн. лв. без ДДС, изчислен на база годишните обороти за последните три приключили финансови години.
Участникът е длъжен да осигури техническо оборудване много специфично за сектора: за извършване на драгажните работи около палите – плаващ кран с грайферно оборудване и самоходни саморазтоварващи се шалани, смуконагнетателна или многокофова дълбачка за района на морската помпена станция и при изграждане на площадките на кулите за хидро и пено монитор 3 на пирсове 1 и 2; за доставка и монтаж на бетоновите блокове - тежкотоварни авторемаркета, автокранове 120 т, шалани с равни палуби и 100 т плаващ кран; за повдигателни работи при извършване на СМР на отделните пали (кофраж, армировка, стоманени опори на тръбопроводи, малогабаритно технологично оборудване и др.) - плаващ с товароподемност до 10 тона; за подравняване на заскалявката, основата от пакелаж, монтаж на блокове и рамки под вода – специализирана в тези дейности водолазна група; за набиване на шпунтовите стени – прикачни вибрациони агрегати, монтирани на плаващ кран; за монтаж на металните конструкции, голямогабаритно технологично оборудване и др. – плаващ кран, автокран; за полагане на бетон – кюбел, авто и стационарна бетонпомпи; за прибутване на скални почви при направата насипи – булдозер и челен товарач; за транспортиране на скални маси и отпадъци - автосамосвали; за изграждане на пилоти – сондажни машини.