Милениалите напълно промениха туристическите пътувания
Това поколение приема пътуванията като право, а не като привилегия

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Поколението Y, или т.нар. милениали, родени в периода между 1981 и 1996 г., са хората, които първи започнаха да използват широко технологиите, социалната им активност е много по-голяма, а навиците им за харчена са доста по-различни от тези на техните предшественици. Това напълно промени туристическата индустрия по цял свят.
Основните изводи, до които достига изследователската компания Morning Consult, е, че хората от поколението Y пътуват много по-често от поколение Х и възприемат пътешествията като тяхно право, а не привилегия.
Когато става дума за пътувания, определено милиениалите са тези, които дори няма да се замислят, а тръгват директно“, казва Линдзи Роеске, анализатор в Morning Consult. „Например, 18% от милениалите са предприели три или повече вътрешни полета през изминалата година, в сравнение с 10% от поколение X“, разказва тя пред CNBC Travel.
Тя споделя още, че милениалите възприемат пътуването по-скоро като право, отколкото като привилегия. Смятат, че преживяванията им при пътуване са част от тяхната идентичност.
Харчене, но не прахосване
Те са поколение, което определено се притеснява за парите си и в името на това да ги запазят, отлагат разходи – от покупка на нов дом през нова кола и дори отлагане на сключване на брак.
И все пак, остават верни на „идеята за ваканция пред добавянето на още няколко долара към спестяванията си“, според доклад на GWI Travel. В сравнение с други поколения те смятат, че пътуванията са жизненоважни.
Изследователската компания казва, че това дава обяснение на желанието им да харчат пари за пътувания, но в същото време не непременно да ги прахосват. Милениалите са по-склонни от другите поколения да плащат повече за самолетни билети. Само един на всеки пет казва, че търси най-добрите опции, когато пътува.
Въпреки че много хора от това поколение са обременени със студентски дългове и притиснати от нарастващите разходи за живот, те все още харчат за пътуване – но средно с около една трета по-малко на пътуване от бумовете предходните три години, според застрахователната компания InsureMyTrip.
Какво мотивира милениалите да пътуват
Милениалите са склонни да се водят много от опита“, каза Рьошке.
Милениалите, както и поколението Z, са по-склонни да харчат пари за преживявания, отколкото за потребителски стоки (46% срещу 37%), според доклада за 2023 г. на American Express Travel Trends Global Travel Trends Report.
В сравнение с по-старите поколения, милениалите и поколение Z (бел.ред – кохорта, която следва Милениалите и предхожда поколението Алфа) приоритизират пътувания, които се фокусират върху личното здраве (61% срещу 48%) и престой в хотели със спа и уелнес услуги (60% срещу 43%), според доклада.
По-младите хора са по-склонни да се вдъхновят за своите ваканции от филми и телевизионни предавания, както и от социални медийни платформи като Instagram и TikTok.
Много милениали вече са родители и пътуват с децата си, казват от Morning Consult. Удобствата на Airbnb и свободата, която им дава, ги прави едно от най-предпочитаните места за отсядане за тях.
Хотелите се опитват да си върнат част от този бизнес.
В опит да си върнат част от бизнеса, който им беше „откраднат“ от Airbnb, мултинационалните хотелиерски компании стартираха марки, насочени към милениалите – като Moxy и Aloft , Marriott, Canopy и Curio. Брандовете се харесват на по-младите пътешественици заради интересния интериорен дизайн, уелнес услугите.