Московски ще приватизира „БДЖ Товарни превози“ за трети път

Първото нещо, което заварих е 5 млн. лв. блокирани от германската банка kfW, казва министърът на транспорта

Московски ще приватизира „БДЖ Товарни превози“ за трети път

Снимка: БГНЕС

152 ~ 2 мин. четене
Автор: Николай Марченко
Върналият се на „Дякон Игнатий“ 9 министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски предвижда рестартиране на процедурата по приватизация на „БДЖ - Товарни превози”.

Както е известно, в предишния си мандат в кабинетa на ГЕРБ Московски на два пъти се опита да организира процедура по раздържавяване на дружеството – първата беше с начална цена от 100 млн. евро, а втората – от 50 млн. евро. Нито едната обаче не мина, въпреки интереса от такива регионални играчи като руските държавни железници РЖД и румънската
Grup Feroviar Roman (GFR), която контролира частната Българска железопътна компания (БЖК).

Първият проблем, с който се е сблъскал Ивайло Московски като министър за втори път, бил „блокирането на около 5 млн. лв. от Германската банка за развитие KfW, към която БДЖ има кредитни взаимоотношения
”. Става дума за финансирането на електрическите мотриси Siemens Desiro.


Шефът на МТИТС се похвали с плановете, които има освен приватизирането на товарните превози на БДЖ. „По всеки отделен сектор сме заложили различни мерки – конкретно железниците – там се предвиждат сериозни инвестиции. В текущата Оперативна програма „Транспорт“ (ОПТ) около 1,2 млрд. лв. са общо инвестициите, които и в момента се изпълняват в Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ)“, отчете Московски.

За новия програмен период са заложени също немалко средства, пак в подобен размер. Относно „Пътнически превози“ – там усилията ще бъдат за оздравяване.” „Многократно съм заявявал и в годината, в която бяхме опозиция, че беше година на безвремие не само за MTИТС, но и като цяло за държавата. Мога да ви информирам, че първото нещо, което ми съобщиха, беше, че са блокирани около 5 милиона от немския фонд KfW, немската банка, с която БДЖ има кредитни взаимоотношения. Това е един проблем, който трябва бързо да бъде решаван.” заяви Московски.

Новият министър е категоричен, че имал „сериозен план за преструктуриране на сектора, съгласуван с Европейска комисия (ЕК), изработен заедно със Световната банка (СБ)“. „Ще се търсят варианти и за обновяване на подвижния състав – нови влакове, ремонт на сегашните, ако е възможно и модернизация“, обеща още Ивайло Московски.

 Изберете компанията, осигуряваща най-добър "Старт в кариерата"

Подкрепи Economic.bg