Най-новите тенденции в хотелиерството за 2024 г.
Хотелиерската индустрия се стреми да инвестира повече в услуги и възможности, ето как може да изглежда престоят ви в хотел в Европа следващата година

© ECONOMIC.BG / Unsplash
След като понесоха жесток удар по време на пандемията, хотелите и местата за настаняване на туристи най-накрая със задоволство отбелязват, че броят на гостите и приходите поемат нагоре. Годишният доклад на уебсайта за резервации Booking.com установи, че европейските хотелиери смятат лятото на 2023 г. за успешно. Те също така очакват икономическото им положение да се развие положително през следващите 6 месеца, предава Euronews.
В доклада са разгледани теми, сред които устойчивост, храна от регионални източници и използване на изкуствен интелект. Тъй като хотелиерската индустрия се стреми да инвестира повече в услуги и възможности, ето как може да изглежда престоят ви в хотел в Европа през 2024 г.
Инвестиции в устойчивост
От бума на нощните влакове с луксозни спални вагони до туристическите данъци за опазване на околната среда - туристическата индустрия се стреми да стане по-екологична.Проучване на Booking.com установи, че околната среда е приоритет и за хотелите в Австрия и Германия.
Малко над 75% от австрийските хотели и 63% от германските изразяват интерес към устойчиви продукти и услуги. Интересът обаче не е споделен от другите страни, което води до намаляване на средното ниво за ЕС до под 50 %. Като цяло европейските хотели са по-заинтересовани от инвестиции в енергийна ефективност и намаляване на отпадъците, особено предвид нарастващите разходи за енергия през тази година.
Пътници от поколението Z
През следващата година пътуващите от поколението Z може би ще искат да потърсят настаняване в Гърция, Франция и Австрия, където хотелите съзнателно се надяват да привлекат по-млади гости. Интересът към тях е по-малък в скандинавските страни, Италия и Испания. В Германия най-големият акцент е поставен върху привличането на вътрешни пътници. Навсякъде на континента хотелите се стремят да посрещат повече семейства, като средната стойност за ЕС е 56%.
Повече веган и вегетариански храни
През 2024 г. хотелите се фокусират върху привеждането на предлаганите от тях храни в съответствие с потребителските тенденции. Според доклада, хотелиерите са забелязали, че се увеличава броят на клиентите, които искат да се хранят по устойчив начин с местни продукти. Близо две трети от анкетираните са заявили, че наличието на вегетариански и вегански опции е важно, като 54% от тях предлагат и двете опции в своите обекти. Две трети също така планират да ограничат пластмасовите опаковки.
Интересът към AI намалява
Изкуственият интелект беше гореща тема в областта на пътуванията тази година, като пътниците изпробваха ChatGPT, за да планират пътуванията си и да сравняват цените на полетите. Но интересът на хотелиерите към изкуствения интелект отслабва.
Броят на хотелите, които използват изкуствен интелект, се е увеличил незначително спрямо миналата година, а 7 от 10 хотелиери казват, че не планират да го използват в бъдеще. За тези, които са изразили интерес към използването на изкуствен интелект, чатботовете за клиенти и динамичното ценообразуване са най-популярните инструменти, които планират да приложат.
Повече преживявания
Проучването установи, че най-голям интерес през следващите шест месеца има към предлагането на повече местни преживявания за гостите. Над 60% от хотелиерите в Австрия, скандинавските страни, Италия, Португалия, Гърция и Франция отбелязват това като приоритет.