Нов български кораб ще изследва река Дунав
Мисията му е да прави топохидрографни измервания по реката и да предвижда потенциални изменения на нивото
~ 2 мин.
Първият по рода си хидрографски кораб за обследване на река Дунав бе пуснат на вода в сряда. Плавателният съд е собственост на агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“ и ще се движи под български флаг. Мисията му е да прави топохидрографни измервания по реката и да предвижда потенциални изменения на нивото, за да се реагира своевременно при необходимост.
„Това е първият специализиран кораб от този вид, който ще се движи под български флаг. Апаратурата, с която разполага, позволява да се предвидят потенциални изменения в корабоплавателния път на реката и съответно да се реагира, преди да е нужно спиране на движението“, коментира служебният министър на транспорта Христо Алексиев.
Средствата, с които е построен кораба, са отпуснати по проект „Подобряване на системите за навигация и топохидрографните измервания по р. Дунав – фаза 2“. Тя се финансира от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. Общата стойност на инвестицията е в размер на 6.15 млн. лв.
Според министър Алексиев през последните няколко години България е направила значителни стъпки към подобряване на условията за корабоплаване. Общата стойност на инвестираните средства за миналия програмен период на ОП „Транспорт“ е 40 млн. лв.
„За нас е от изключително значение включването на река Дунав като част от коридор от основната мрежа „Рейн - Дунав“ и съответно подготовката на изчерпателни проучвания и работен план за коридора. Действията на МТИТС са насочени към модернизация на пристанищната инфраструктура, постигането на оперативна съвместимост, внедряване и надграждане на системи за речни информационни услуги“, каза транспортният министър.
През този програмен период европейските средства ще бъдат насочвани към елиминиране на тесните места в българския участък на р. Дунав, в това число удълбочаване, изграждане на буни, укрепване на бреговете и закупуване на техника за поддържане на корабоплавателния път.
„Скоро стартирахме две обществени поръчки – едната е свързана с доставката на още един специализиран кораб за маркиране на корабоплавателния път по р. Дунав. Втората поръчка е за драгиране на критичните участъци от реката, с цел да бъдат запазени проектните дълбочини според препоръките на Дунавската комисия. Очаквам до средата на годината да има реални резултати по тези две направления“, посочи министър Алексиев.
„Това е първият специализиран кораб от този вид, който ще се движи под български флаг. Апаратурата, с която разполага, позволява да се предвидят потенциални изменения в корабоплавателния път на реката и съответно да се реагира, преди да е нужно спиране на движението“, коментира служебният министър на транспорта Христо Алексиев.
Средствата, с които е построен кораба, са отпуснати по проект „Подобряване на системите за навигация и топохидрографните измервания по р. Дунав – фаза 2“. Тя се финансира от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. Общата стойност на инвестицията е в размер на 6.15 млн. лв.
Според министър Алексиев през последните няколко години България е направила значителни стъпки към подобряване на условията за корабоплаване. Общата стойност на инвестираните средства за миналия програмен период на ОП „Транспорт“ е 40 млн. лв.
„За нас е от изключително значение включването на река Дунав като част от коридор от основната мрежа „Рейн - Дунав“ и съответно подготовката на изчерпателни проучвания и работен план за коридора. Действията на МТИТС са насочени към модернизация на пристанищната инфраструктура, постигането на оперативна съвместимост, внедряване и надграждане на системи за речни информационни услуги“, каза транспортният министър.
През този програмен период европейските средства ще бъдат насочвани към елиминиране на тесните места в българския участък на р. Дунав, в това число удълбочаване, изграждане на буни, укрепване на бреговете и закупуване на техника за поддържане на корабоплавателния път.
„Скоро стартирахме две обществени поръчки – едната е свързана с доставката на още един специализиран кораб за маркиране на корабоплавателния път по р. Дунав. Втората поръчка е за драгиране на критичните участъци от реката, с цел да бъдат запазени проектните дълбочини според препоръките на Дунавската комисия. Очаквам до средата на годината да има реални резултати по тези две направления“, посочи министър Алексиев.