Nova е лидер на телевизионния пазар и през юли, според GARB
Според данните на GARB една четвърт от българите в активна възраст, гледащи телевизия, предпочитат програмата на Nova
Една четвърт от българите в активна възраст от 18 до 49 години, гледащи телевизия, предпочитат програмата на Nova, което е над 20% предимство в сравнение с bTV, сочат данните на GARB (ГАРБ Аудиенс Межърмент България) за периода 1-30 юли. Среднодневното предимство на медията е 23%, а в праймтайм слота – 20%.
В месеца на ежедневни протести и важни политически събития в страната, данните сочат предпочитание на зрителите в активна възраст към новините и актуалните предавания на Nova. Средният аудиторен дял на новинарските емисии през юли е над 30%, докато втората по гледаемост телевизия привлича със 17% по-малко зрители от същата целева група. Всяка от четирите новинарски емисии на Nova е с по-висок аудиторен дял спрямо съответните по времеви диапазон конкурентни емисии на bTV. Сутрешните информационни блокове „Здравей, България“ и „Събуди се“, както и публицистичното предаване „Неделята на NOVA“, отбелязват предимство от около 10% в аудиторния дял спрямо сходните по жанр предавания на bTV.
Праймтайм развлекателното съдържание на NOVA в летния период (предаванията „Семейни войни“ и „Черешката на тортата“, както и хитовите серийни филми „Магнум“, „Хавай 5-0“, „ФБР“ и „Специален отряд“) също демонстрират категорично надмощие спрямо съдържанието на bTV по същото време. Nova е на първите осем от общо девет заемани позиции в класацията на 10-те най-гледани предавания от зрителите в активна възраст през юли.
През месец юли категорично се отличават и спортните канали на Нова Броудкастинг Груп. Срещата за Купата на България между ЦСКА София и Локомотив Пловдив, излъчена по DIEMA SPORT, е най-гледаното спортно събитие от зрителите в България през юли. В класацията на най-гледаните спортни канали предаванията на DIEMA SPORT, DIEMA SPORT 2 и NOVA SPORT заемат първите 47 позиции.
Тематичните канали на Нова Броудкастинг Груп имат убедително представяне спрямо каналите на конкурентната група. Данните на ГАРБ Аудиенс Межърмент България показват предимство от 32% среднодневно и 46% в праймтайм сред зрителите в България.