Лични финанси
212
Образователното министерство обвини Facebook за неграмотността на децата
Друг проблем според зам.-министъра Диян Стаматов е остарелия начин на преподаване
3815
~ 1 мин. четене
Facebook се оказва сред двете основни причини за високия процент на функционално неграмотни ученици. Според зам.-министъра на образованието Диян Стаматов "четенето е заместено от чатенето", което има отношение към резултатите. Той коментира стряскащите данни от международното изследване PISA, които показаха, че 41.5% от учениците на 15 и 16 години могат да четат, но не могат да тълкуват прочетеното.
Под нивото на функционалната грамотност по математика са 42% от младежите, което значи, че те могат да смятат, но не могат да прилагат наученото по математика в житейски ситуации. Същото важи и по природни науки, където под нивото на функционална грамотност са 37.9% от учениците.
„Участвалите в изследването са влезли в училище точно когато в живота ни навлиза и Facebook”, обясни Стаматов пред Nova.
Според него, за да се подобрят резултатите на учениците ни, трябва да се промени начинът на преподаване, който е напълно отживял. Стаматов обаче подчертава, че за това е нужно време, включително и да се видят резултати.
„Учителите трябва да имат повече свобода и време”, каза заместник-министърът в оставка. Целта е да се повтарят и надграждат знанията. Новият закон за образованието, който влезе в сила от август тази година, трябва да работи именно в тази посока.
Под нивото на функционалната грамотност по математика са 42% от младежите, което значи, че те могат да смятат, но не могат да прилагат наученото по математика в житейски ситуации. Същото важи и по природни науки, където под нивото на функционална грамотност са 37.9% от учениците.
„Участвалите в изследването са влезли в училище точно когато в живота ни навлиза и Facebook”, обясни Стаматов пред Nova.
Според него, за да се подобрят резултатите на учениците ни, трябва да се промени начинът на преподаване, който е напълно отживял. Стаматов обаче подчертава, че за това е нужно време, включително и да се видят резултати.
„Учителите трябва да имат повече свобода и време”, каза заместник-министърът в оставка. Целта е да се повтарят и надграждат знанията. Новият закон за образованието, който влезе в сила от август тази година, трябва да работи именно в тази посока.