Онлайн регистър събра 3300 туристически атракции у нас
Платформата ще спомага за кандидатстването на общините по оперативни програми и проекти, съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова

© ECONOMIC.BG / БГНЕС
Министерството на туризма представи онлайн регистър на туристическите атракции в България, който има за цел да предостави обширна информация за туристическите дестинации у нас. Стойността на онлайн регистъра е 5000 лв. без ДДС, обяви министърът на туризма Николина Ангелкова на пресконференция, предаде репортер на Economic.bg. Регистърът може да бъде открит на сайта на ведомството.
„Целта на регистъра е постоянно да се оптимизира и това е едва първата стъпка. Предстои да насърчим интереса към туристическите обекти, като засилим туристическото районизиране и участието на общините в отделните оперативни програми, с което те да обновят и рекламират своите забележителности“, допълни Ангелкова.
Онлайн регистърът на туристическите атракции в България ще предоставя на място наличната информация за различните видове туристически атракции на територията на цялата страна. В това число се включват културни и природни обекти, регионални храмове, събития и фестивали. Проектът е своеобразна информационна платформа, която има за цел да спомогне изграждането на бъдещи туристически сайтове и гидове, обясни министърът.
В електронния регистър са включени 3300 туристически атракции, 1800 от които са регистрирани като държавна собственост, а 930 са частни или нямат изградена инфраструктура.
„Създаденият от нас регистър е като един жив организъм и ще бъде доизграждан и реконструиран. В платформата данните са абсолютно достъпни за общините и всяка една от тях има собствена парола за достъп до системата. Чрез нея общините могат да допълват информация за нови атракции и дестинации в съответните региони“, съобщи Ангелкова пред репортер на Economic.bg.
Чрез платформата туристите могат да правят справка за наличните туристически обекти по местоположението им и да получат повече информация за обектите чрез препратка към Wikipedia и Google, а в отметката „Туристическа инфраструктура“ има линк с места за настаняване около съответната дестинация. В момента се анализира възможността от кои туристически обекти може да се събира туристическа такса и кои могат да привлекат публично или частно партньорство.