7 от най-добрите хидратиращи храни през лятото

Те са богати на вода и витамини

7 от най-добрите хидратиращи храни през лятото
4487 ~ 2 мин. четене
Автор: Божидара Иванова
Диетолозите от години повтарят, че за доброто здраве и нива на хидратация на организма, трябва да се пият по осем чаши вода на ден. Хидратацията на тялото зависи до голяма степен и от храната. Близо 20% от нашия дневен прием на вода идва от твърдите храни, особено плодове и зеленчуци. Международната компания за поръчки foodpanda подбра 7 от най-хидратиращите храни. 


7. Репички



Тези вкусни, малки зеленчуци, съдържат 95.3% вода. Те са пълни с катехин и добавят свежест не само в чинията, но и във вашия организъм. 

6. Грейпфрут



Сочен цитрус с мощен хидратиращ удар. Не само, че съдържа 90.5% вода, той може да помогне за свиване на талията, понижаване на холестерола, стабилизирането на кръвната захар и евентуално да помогне за намаляване на апетита. 

5. Ягоди



С 91% вода, ягодите имат чудесен принос за приема на вода през деня. Те ни набавят с витамин С, фолиева киселина, фибри и антиоксиданти. Яжте ги с кисело мляко, в салата, смесени с шоколад или  просто без нищо. 

4. Диня 



Не само, че динята е съставена предимно от  вода /92%/, тя също е добър източник на витамин С и други антиоксиданти. Сервирайте ледено студена за задоволяване на лятната жажда и глад. 

3. Домат



Доматите също са добър избор за хидратация, особено чери доматчетата. Те осигуряват и ликопен, минерали и витамини. 

2. Зелени чушки



Зелените чушки съдържат 93,9% вода, което е малко повече от червените и жълтите сортове. Те също са богати на антиоксиданти, а за един здравословен обяд могат да се консумират с киноа или елда.

1. Краставици



С 95% съдържание на вода, тези хрупкави зеленчуци имат най-високо съдържание на вода от твърдите храни. Краставицата съдържа и малко фибри и витамин С. 
Подкрепи Economic.bg