Пандемията „изяде“ печалбата на BMW въпреки китайския отскок
Продажбите на гиганта в Китай скачат със 7.4% през 2020 г. спрямо 2019 г.

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Германският автомобилен производител BMW заяви в четвъртък, че оперативната му печалба за 2020 г. се е свила вследствие на пандемията от COVID-19. От компанията обаче уверяват, че отново са поели рентабилен курс след възстановяването на продажбите през втората половина, особено в Китай.
„Нашето представяне през втората половина на годината показа колко силна е BMW Group ... бързо преодоляхме въздействието от затварянето на заводи и блокирането“, заяви главният изпълнителен директор Оливер Ципсе в изявление.
Започваме 2021 г. съживени и с благоприятен попътен вятър.“
Спирането на заводи през първата половина на 2020 г. в опит да се овладее разпространението на новия коронавирус постави мнозина играчи от автоиндустрията в очакване на катастрофална година. Пазарът обаче даде признаци за възстановяване, до голяма степен стимулиран от Китай, а индустрията започна да се възражда по-скоро от очакваното.
Продажбите на BMW в Китай скочиха със 7.4% през 2020 г. спрямо 2019 г., което помогна донякъде да се компенсират спадовете в други региони. Компанията заяви, че с изключение на второто тримесечие, остава рентабилна през 2020 г.
За цялата година обаче производителят на автомобили отчете печалба преди данъци от 5.2 милиарда евро (6.22 милиарда долара), което е с близо 27% по-малко спрямо постигнатите 7.2 милиарда евро през предходните дванадесет месеца. Въпреки всичко BMW завърши 2020 г. със свободен паричен поток от 3.4 милиарда евро, което е повече от този през 2019 г.