Пазарът на айрян в България надхвърля 10 млн. лв.

Със 70% са поскъпнали висококачествените млечни суровини

Пазарът на айрян в България надхвърля 10 млн. лв.
4955 ~ 2 мин. четене
Автор: Венцислав Генков

Пазарът на айрян в България през тази година се оценява на повече от 10 млн. лв. На годишна база продажбите са нараснали с 18.2%, обяви Михаела Христова, изпълнителен директор на "Лактима Балкан", предаде репортер на Economic.bg.

От компанията отчитат, че пазарът на пълномаслени и високомаслени кисели млека в България е нараснал с 10% и премина границата от 50% дял за периода 2015 – 2016 г.

През последните три месеца пазарната ситуация в сектора се усложнява заради намаленото субсидиране от страна на Европейския съюз. Цените на висококачествените суровини са се покачили със 70%, което в близко бъдеще може да доведе до поскъпване на крайния продукт, предупредиха от компанията.

Производителят на млечни напитки инвестира в модернизация и високотехнологично оборудване, така че да оптимизира процесите и да поддържа хигиената на ниво. За последната година инвестициите в машини и оборудване надвишават 2.5 млн. лв., а за обновление на базата - 1.5 млн. лв.

"Инвестициите позволяват да се запазят хранителните свойства на млякото и млечните продукти, както и да се увеличи срока на годност по естествен път", отбеляза Христова.

"За да отговорим на потребителските очаквания и предизвикателствата на пазара през годините, се стремим да усъвършенстваме лабораторния анализ с цел запазване на хранителните свойства чрез четиристепенен контрол на качество и безопасност на храните", добави изпълнителният директор.

Като положителна тенденция от компанията отбелязват ръста на броят на сертифицираните био производители в млечния бранш, който се е покачил с 50% за през 2015 г. до 61 273. Въпреки това се наблюдават все по-малко качествени суровини на пазарни цени, което води до общ дефицит на суровини за целия пазар.

През последните години фокусът на компанията е изцяло насочен в производството на пълномаслени и високомаслени млека. Последното попълнение в портфолиото е серията био млечни продукти – кисело, прясно мляко и айрян, който съвпада с 20-годишнината на Лактима България. В компанията работят 120 човека, като 60 от тях са ангажирани в производството.

Подкрепи Economic.bg