Подкаст | Бъдещето на банкирането в България е мобилно, без такси и със супер app
tbi bank привлича все по-голяма клиентска база и депозитни средства благодарение на няколко нововъведения
Бъдещето на банкирането в България е мобилно – в телефона на потребителя, на един клик разстояние и без такси. Това разказва в петия епизод от подкаста на Economic.bg „Едно наум“ Елена Кънева, която ръководи продуктовия маркетинг на tbi bank app.
Банката, известна доскоро със стоковите кредити, вече е много повече и трупа все по-голяма клиентска база, както и депозитни средства благодарение на няколко нововъведения. Финансовата институция вече е в топ 10 на най-големите банки в България по активи.
От началото на годината tbi представи своето ново приложение, което позволява да се откриват депозитни сметки изцяло през него. Лихвите по тях значително надскачат средните за банковия пазар в България и достигат до 3.2%.
Откакто сме лансирали нашата функционалност за отваряне на депозити през приложението, тя е предпочитана от 8 от 10 нови клиенти на банката“, коментира Елена.
Това се потвърждава и от статистиката на Българската народна банка (БНБ), която показва, че все повече потребители избират tbi за своите спестявания – банката наскоро надхвърли границата от 2 млрд. лв. привлечени средства.
Според Кънева профилът на хората, които банкират мобилно, се разширява все повече. Тя направи прогноза, че мобилните и онлайн плащания ще нараснат с около 15% в следващите няколко години.
А бъдещето им е ясно – все по-просто, бързо и дигитално – изцяло по мобилен номер, с QR кодове, чрез гласови команди и биометрично потвърждение. И всичко това…
...в много близко бъдеще“.
Банката въвежда и все по-нестандартни за българските ширини продукти, като картата neon, която по думите на Кънева обединява „най-доброто от дебитната и кредитната карта“. На практика тя е западен модел, който навлиза в България именно чрез tbi bank и позволява разсрочване на вноски при каквото и да било плащане – пътуване, вечеря, курс. Ако плащането се разсрочи на 3 до 6 вноски, клиентите не дължат лихва. Такси по картата, като обслужване, превод по сметки и теглене от банкомат, няма.
Една стъпка след стоковото кредитиране, защото там за всеки продукт подписваш кредит, оценяват те наново, а и не важи за всяко плащане“, обясни Елена.
А това, от което все още има нужда банковият пазар в България, е едно суперприложение, което да дава възможност на потребителите да управляват сметките си във всички банки от едно място.
Банките вървят и към по-голяма персонализация на услуги на база поведението на потребителите вътре в приложението и начина, по който човек харчи парите си.
Изискванията на потребителя се променят всеки месец и толерантността му намалява непрекъснато. Ние трябва да можем да отговаряме на неговите нужди“, посочва още Елена.
Какво е бъдещето на банковите клонове, следят ли банковите такси потребителите и как да се изградят спестовни навици чуйте в разговора в каналите на „Едно наум“ в Soundcloud и Spotify.
Материалът е изготвен със съдействието на tbi bank.