Пощенска банка с две отличия от годишните награди „Банка на годината“
Призовете са поредното доказателство за устойчивото развитие на финансовата институция, иновациите, които прилага, и доверието на клиентите ѝ

© ECONOMIC.BG / Пощенска банка
Пощенска банка за пореден път затвърждава лидерската си позиция в банковия сектор, печелейки призовете в категориите „Динамика на развитие“ и „Най-добър действащ банков дигитален проект“ в 33-то издание на Годишните награди „Банка на годината“, организирани от Асоциация „Банка на годината“.
На тържествена церемония престижните отличия бяха връчени на г-жа Петя Димитрова, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на Пощенска банка и председател на УС на Асоциацията на банките в България, от председателя на Народното събрание Наталия Киселова.
Събитието е от изключителна значимост за сектора, тъй като дефинира специалната роля на банките и оценява приноса им за развитието на националната икономика.
На прага
На прага сме на присъединяването ни към еврозоната. Промяна, която отваря нови хоризонти пред икономиката, бизнеса и всеки един от нас като гражданин на Европа. И в този процес банковият сектор е гръбнакът на доверието и стабилността. Системата е изцяло подготвена – капиталовата адекватност е над 22%, ликвидността е сред най-високите в ЕС, а необслужваните кредити са под 2%", каза Димитрова, главен изпълнителен директор на Пощенска банка.
Тя обясни, че през последните месеци банките са инвестирали над 400 млн. лв. в системи, обучения и комуникация, за да осигурят гладък и сигурен преход към еврото за клиентите.
Но за да бъде този преход успешен, трябва да се справим и с митовете, които създават несигурност сред обществото. И именно наша е отговорността да преодолеем това предизвикателство – като информираме, разясняваме и вдъхваме спокойствие", добави Димитрова.
Тя благодари на екипа на Пощенска банка и на всички, които с професионализъм и отдаденост градят това доверие – в банките, в клиентите, в бъдещето.
Наградите днес за нас са потвърждение, че правилната стратегия на устойчиво развитие, ориентирана към иновации, ефективност и стабилност, носи дългосрочни резултати. Тези отличията ни мотивират да продължаваме да се развиваме, да бъдем по-иновативни и да създаваме изключителни продукти и услуги за нашите клиенти“, коментира тя.
Наградата „Динамика на развитие“ се присъжда на най-бързоразвиващите се кредитни институции в България от 2001 г. Тя отличава банката, която е показала най-силно развитие през изследваната година и е една от основните категории, които участват в определянето на голямата награда „Банка на годината“.
През последната година Пощенска банка демонстрира изключителни постижения и ефективни резултати, които ѝ отреждат заслужено признанието в категорията. Наградата „Най-добър действащ банков дигитален проект“ e връчена за първи път през 2022 г. и е предназначена за изцяло дигитални продукти, които са били действащи през предходната година. Отличието на Пощенска банка в тази категория е за проекта ѝ „AI & Automation CRM: Пощенска банка изгражда бъдещето на персонализираното банкиране“, с фокус върху интегрирана ѝ платформа за управление на клиентските взаимоотношения.
Пощенска банка има забележителна история на успеха в традиционните награди, организирани от Асоциация „Банка на годината“. Финансовата институция е петкратен носител на голямата награда „Банка на годината“ и многократно е получавала признание в останалите категории, които оценяват динамика на развитие, ефективност и пазарен дял. В изданието им през 2023 г. институцията печели наградата за успешна дигитална трансформация, а през 2024 г. банката триумфира в категория „Таен клиент“, която отчита цялостната удовлетвореност на клиентите от обслужването им и работата на фронт офисите на финансовите институции.
За наградите „Банка на годината“
Наградите „Банка на годината“ са учредени и връчени за първи път през 1992 г. Главната идея на тази класация е тя да бъде платформата, която изразява оценката на бизнеса и обществото за работата и развитието на българските банки и банкова система. В изработването на методиката за оценка на резултатите на финансовите институции през годините участват едни от най-добрите експерти и професионалисти във финансовия и банков бизнес, като е почерпен опитът на най-добрите международни практики при оценяването. В методиката са използвани годишните резултати на банките, официално представени и публикувани от БНБ, както и одитираните отчети на финансовите институции.