Приходите на Xiaomi от смартфони удариха историческо дъно
Компанията се опитва да популяризира интернет услугите си, но засега не постига успех

© ECONOMIC.BG / Pexels
~ 1 мин.
Ръстът на приходите от смартфони на китайския производител Xiaomi през третото тримесечие се е забавил до най-ниското си ниво някога. Причината е както продължителното забавяне в продажбите на „умни“ телефони в Китай като цяло, така и фактът, че основният конкурент на Xiaomi – Huawei – увеличава своя пазарен дял, пише агенция Reuters.
През трите месеца до края на септември приходите на Xiaomi от смартфони са се понижили с 8% до 32.3 млрд. юана (4.2 млрд. евро). През въпросния период компанията е продала около 32.1 млн. смартфони, което е с около 1 млн. бройки по-малко в сравнение с третото тримесечие на 2018 г.
Общите приходи на производителя през тримесечието са нараснали на годишна база с 5.5% до 53.6 млрд. юана (6.9 млрд. долара). Според данните на компанията Refinitiv този ръст до голяма степен е в съответствие с очакванията на анализаторите.
Търсенето на смартфони в Китай се е забавило, тъй като потребителите по-рядко сменят устройствата си. Купувачите също така предпочитали да подкрепят Huawei, увеличавайки продажбите на втория по големина производител на смартфони в света, който влезе в черния списък на САЩ.
Смартфоните все още са отговорни за по-голямата част от приходите на Xiaomi, но компанията все повече популяризира своите интернет услуги, които ѝ носят приходи чрез рекламите, които се поставят в тях. Онлайн услугите обаче засега носят само 10% от общите приходи на компанията. Техният дял не се е променил от август 2018 г., когато производителят се листна на борсата.
През трите месеца до края на септември приходите на Xiaomi от смартфони са се понижили с 8% до 32.3 млрд. юана (4.2 млрд. евро). През въпросния период компанията е продала около 32.1 млн. смартфони, което е с около 1 млн. бройки по-малко в сравнение с третото тримесечие на 2018 г.
Общите приходи на производителя през тримесечието са нараснали на годишна база с 5.5% до 53.6 млрд. юана (6.9 млрд. долара). Според данните на компанията Refinitiv този ръст до голяма степен е в съответствие с очакванията на анализаторите.
Търсенето на смартфони в Китай се е забавило, тъй като потребителите по-рядко сменят устройствата си. Купувачите също така предпочитали да подкрепят Huawei, увеличавайки продажбите на втория по големина производител на смартфони в света, който влезе в черния списък на САЩ.
Смартфоните все още са отговорни за по-голямата част от приходите на Xiaomi, но компанията все повече популяризира своите интернет услуги, които ѝ носят приходи чрез рекламите, които се поставят в тях. Онлайн услугите обаче засега носят само 10% от общите приходи на компанията. Техният дял не се е променил от август 2018 г., когато производителят се листна на борсата.