Renault и Nissan опиват да съживят научно-изследователската си дейност
Компаниите в Алианса искат да оптимизират разходите си чрез разработването и използването на общи проекти

Инженерният директор на Renault ще се срещне със своя колега в Nissan в Япония тази седмица, са съобщили за Reuters двама източници, близки до Renault. Двете компании ще опитат да съживят някои проекти, които се смятат за решаващи за Алианса, който понесе тежки сътресения след аферата с Карлос Гон.
Френско-японският съюз се опитва да излезе от скандала с арестуването на бившият лидер на обединението, който след това избяга от японското правосъдие в Ливан.
Анализаторите казват, че за да се обърне настроението на инвеститорите, фирмите трябва да се възползват от съвместните инженерни проекти за икономия на разходите, които се бавят след напускането на Гон.
Според двата източника, Жил Льо Бъргне, който беше привлечен на 6 януари от конкурентния автомобилен производител PSA, ще се срещне с Цуйоши Ямагучи от Nissan, отговарящ за изпълнението на съвместните инженерни проекти.
Renault не коментирал веднага срещите.
Спестяването на разходи е жизненоважно за Renault-Nissan, тъй като автомобилната индустрия се бори със забавянето на продажбите и огромните инвестиции, които трябва да бъдат направени в по-чисти превозни средства и автономни коли.
„Алиансът пое удар, но инженерният екип все още е там“, казва трети източник, който е близо до съюза. „Не можете от днес за утре да спрете нещо, което е вградено толкова дълбоко“, добавя той.
Японските прокурори арестуваха през ноември 2018 г. и го обвиниха във финансови нарушения. Той се измъкна от Япония и избяга в края на декември към Ливан. Гон твърди, че обвиненията са измислени, за да го извадят от управлението на съюза, в който японската страна вече не се доверява на френските си партньори.
Председателят на Renault Жан-Доминик Сенард заяви, че двете страни са решени да успеят в партньорството си, като основният акцент са съвместните проекти.
Тези проекти ще бъдат на дневен ред, когато бордът на Алианса, който включва и японския автомобилен производител Mitsubishi, проведе редовното си заседание в Япония на 30 януари.
Един от фокусите ще бъдат хибридните енергийни системи - област, в която, според анализаторите, съюзът не е обединил ефективно своите усилия за научни изследвания и развитие. Всеки един от тримата членове на съюза е разработил свои собствени системи.
Nissan ще използва хибридната система E-Tech, разработена от Renault за малкия си SUV Juke, докато Renault ще използва разработената от Nissan система e-Power за своя модел Kadjar, особено в Азия, според същите източници.
Mitsubishi все още използва собствена хибридна система на най-продавания си Outlander.