Сакскобурготски похвали Нанков за тол системата
Той обаче съжалява, че това не се е случило 15 години по-рано, по време на неговото управление

~ 2 мин.
Симеон Сакскобурготски поздрави регионалния министър Николай Нанков за въвеждането на тол системата у нас. Бившият министър-председател споделя в личния си сайт, че съжалява, че това не се е случило 15 години по-рано и акцентира върху „пропуснатите възможности на държавата“ за повече приходи и ремонтирани пътища.
Престолонаследникът на Цар Борис III припомня, че през 2003 г. е обсъждано евентуално партньорство с португалска фирма – за строеж на магистрала „Тракия“ и въвеждане на тол система. „След това бях остро критикуван, незаслужено обвиняван в какви ли не “далавери” и поради големия отпор на различни кръгове у нас идеята беше провалена“, казва още Симеон II.
Той сравнява проекта за тол система с проекта АЕЦ „Белене“, който е бил размразен по времето на неговото управление. „Моето правителство размрази проекта, за да може да се осъществи този стратегически важен обект за националната ни сигурност, но популизмът взе надмощие над здравия разум. Знаем какво последва. А днес – години по-късно, и то години на пропуснати ползи, отново започваме да говорим за нуждата от тази централа“, пише Сакскобурготски.
Публикуваме част от изявлението на Симеон Сакскобурготски:
Питам се колко ли пари изгуби държавата от това отлагане, колко пътища щяха вече да бъдат ремонтирани със събраните средства и как по-различно би изглеждала транспортната ни мрежа днес. Трябваше ли да изминат близо 15 години, преди да стигнем до извода, който много други по-развити европейски държави бяха направили, че събирането на тол такси е икономически по-изгодно за държавата от продажбата на винетки.
През България минава голям транзитен трафик от и за Турция и Близкия Изток, но не се събират достатъчно средства, както това правят нашите съседи. Разчетите, направени от експерти в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, които цитира министър Нанков, говорят сами по себе си. От винетни стикери годишно приходите са 300-350 млн. лв. срещу очакваните три пъти повече след като бъде въведена тол системата.
Жалко за пропуснатите възможности! Сега вече щяха да бъдат реализирани някои важни пътни проекти и ремонтирани други трасета, които поради липса на пари са си останали така, както са били построени преди 50 години.