Само 4% от хората вярват на инфлуенсърите, сочи проучване
Потребителите все още задават въпроси за отношенията между инфлуенсъри и брандове и истински ли са последователите им

~ 2 мин.
Повечето потребители на интернет в световен мащаб нямат доверие на това, което виждат и четат онлайн, като само 8% вярват, че по-голямата част от информацията, споделяна в социалните медии, е вярна. Когато става въпрос за споделяното от инфлуенсърите, процентът намалява до 4%, цитира TheDrum.
Данните са публикувани от медийната агенция UM, която е установила, че само малко част от интернет потребителите са съгласни, че видяното в платформи като Facebook и Instagram е правилно.
Дори информацията, споделяна от правителствата и държавните лица и агенции, получава по-голямо доверие от повечето влиятелни личности или блогъри/влогъри. 12% от хората в световен мащаб, смятат информацията от правителствата в социалните мрежи за „предимно вярна“.
UM се е допитала до повече от 56 хил. активни интернет потребители в 81 страни за своето 10-то проучване и оценка на доверието в социалните медии. Подозрението на хората около работата на инфлуенсърите идва с продължаващите въпроси на потребителите и регулаторите за непрозрачността на сделките с брандовете и достоверността на бройката последователи.
В Обединеното кралство правителството затегна правилата за обявяване на платено съдържание в онлайн пространството. В същото време органът за рекламни стандарти – Advertising Standards Authority (ASA) също предупреди стотици инфлуенсъри и брандове за нарушаване на строгите указания за заплащане на публикации през последните години.
Федералната търговска комисия предприе подобни действия в САЩ, за да внесе повече прозрачност в интернет пространството.
Когато става въпрос за фалшиви последователи, марките, включително Unilever, оказват натиск върху Instagram и Twitter да предприемат „спешни действия сега, за да възстановят доверието, преди да изчезне завинаги“. Социалните мрежи започнаха прочистване на фалшиви последователи от техните сайтове, използвайки AI технология, но ефективността на предприетите мерки беше поставена под въпрос.