Стартъп предлага застраховка „лошо време“ за туристически пътувания
Застраховката се задейства при определен брой часове дъжд, в зависимост от сезонността и местоположението
Разочарованието е истинско, когато не толкова идеалните метеорологични условия заплашват да попречат на мечтаната плажна ваканция или къмпинг изживяване. Само прогнозата за лошо време понякога е достатъчна да ви накара да се замислите дали изобщо да отидете на тази почивка.
Ник Кавана, основател и главен изпълнителен директор на Sensible Weather, иска да открие реално решение на този прекалено често срещан проблем. И като че ли успява.
Услугата, която предлага стартъпът, е простичка: компанията предлага на клиенти, които си плащат за пътуване или някаква дейност на открито, гаранция за времето въз основа на очакваните метеорологични условия на дадено място.
Клиентите могат да са сигурни, че ще си изкарат добре, защото автоматично ще получат парите си обратно, ако вали. Това е фантастична бизнес възможност. За Кавана обаче това начинание отива още по-далеч.
След като прекарах 10 години в пресечната точка между климата, данните и финансите, усещах, че има една празнина”, обяснява Кавана пред Entrepeneur. „Повечето хора наистина нe разбират как климатът и климатичните промени им се отразяват. А моята цел беше да изградя продукт, който да е възможно най-уместен за възможно най-много хора и да им показва директно защо това е важно за техния живот”.
Тъй като Sensible Weather стартира по време на пандемията, отдихът на открито и къмпингуването се превръщат в основните ѝ насоки, вследствие на намаленото търсене на пътувания с полети или нощувки в хотели, казва Кавана.
Днес обаче стартъпът има повече от дузина партньори, като на хоризонта се задават още доста.
Sensible Weather „преобръща цялата идея на застраховането с главата надолу“, казва Кавана, тъй като компанията е насочена изцяло към използването на данни и потребителското изживяване.
Няма застраховане въз основа на човешки опит и не се разчита на подадени искове за възстановяване на средства, което рационализира процеса – от ценообразуването до изплащането.
Ние застраховаме въз основа на времето и на науката около вероятностите за това какво ще бъде времето и това определя колко струва определено застрахователно покритие“, обяснява Кавана.
Как действа застраховката?
Ако сте купили застраховка срещу дъжд за игра на голф за определен ден, от компанията ви казват така: Ако вали толкова дълго и толкова много, ще ви върнем парите.
Затова не изискваме голфърът да ни казва колко е валяло. Ние знаем колко е валяло и затова поставяме парите обратно в ръцете му“, казва обяснява Кавана.
Броят часове дъжд, необходими за задействане на изплащане, зависи от сезонността и местоположението.
С други думи, ценообразуването на Sensible Weather до голяма степен зависи от разумните метеорологични очаквания, които хората имат за своето пътуване.
В по-влажните дестинации те може да са по-толерантни към малко дъжд, докато в по-сухите дестинации може да са непоносими към всякакъв дъжд“, казва Кавано. „Чрез коригиране на прага на дъжд, необходим за възстановяване на разходите в тези два примера, често получаваме гаранция за времето, която струва 8-12% от цената на пътуването.“
Гаранциите на Sensible Weather много рядко са по-скъпи от това, казва Кавано, и всъщност често са значително по-евтини в по-сухи места, като Аризона.
Компанията разчита на данни от сложен набор от модели и наблюдения, базирани на информация от сателити или радар, за да се сдобие с пълната картина на рисковете за времето. В деня, за който компанията е издала гаранция за времето, тази комбинация от данни също участва, като в идеалния случай прогнозира неблагоприятните условия, преди потребителят още да ги е изпитал.