Столична община представи 10 големи проекта за ремонт със заем от ЕИБ
Местната власт вече е задвижила процедурата по тегленето на 120 млн. лв. инвестиционен кредит

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
Столична община представи план за реконструкция на десет основни инфраструктурни проекта в София и пет резервни с парите, които ще получи от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). Средствата ще са под формата на инвестиционен заем в размер на 120 млн. лв.
Кредитът е със срок на погасяване от 20 години и е с фиксирана лихва от 0.35%, а проектите ще трябва да бъдат реализирани до 5 години след изтеглянето на заема.
„Говорим за рамков заем. Той дава възможност оперативно, във входа на изпълнение на проектите, да се подменят обекти, ако възникнат затруднения“, уточни зам.-кметът по направление „Финанси и здравеопазване“ Дончо Барбалов.
„Основен приоритет в моето управление е завършването на вътрешните рингове на София, както и Околовръстния път. Тези проекти изискват много средства и затова в началото на годината започнахме работа по подготовката за теглене на инвестиционен заем“, припомни кметът на София Йорданка Фандъкова.
Процедурата по тегленето на заема вече е вход и предстои следващата сряда да се проведе обществено обсъждане. След това се преминава към процедурата по осигуряване на заема, за да може изпълнението да стартира още от следващия строителен сезон, уточни Барбалов.
А ето и кои са проектите, за които ще се използват средствата:
- „Зеленият ринг“ – той свързва Борисовата градина със „Слатина“. Дължината му е 3 км и 200 метра и е планирано да бъдат изградени велоалеи, тротоари, зони за отдих. Индикативната стойност на проекта е 3.5 млн. лв.
- Завършване на целия бул. „Тодор Каблешков“ – предвидено е и изграждането на трамвайно трасе между лентите за движение, които ще са три. Стойността на този проект е 42 млн. лв.
- Бул. „Копенхаген“ – индикативната стойност за този проект е 22.5 млн. лв., а целта е да се свърже „Цариградско шосе“ с метростанция „Младост 3“. Основната цел е обезпечаване на бъдещия „Младост 5“, както и облекчаване на трафика по „Александър Малинов“.
- Източна тангента – тя ще започва от „Ботевградско шосе“, през „Владимир Вазов“ и ще достига до Северната скоростна тангента. Дължината на отсечката е 1.5 км, а цената за изграждането й ще е около 26.5 млн. лв.
- Бул. „Рожен“ – свързван на съществуващия булевард със Северната скоростна тангента. Дължината на трасето е над 2 км, а индикативната стойност за изграждането му е над 20 млн. лв.
- „Ломско шосе“ – стойността на проекта е 23 млн. лв. и свързва метростанция „Ломско шосе“ със Софийския околовръстен път, като минава през жп надлеза.
- „Скобелев“ – тук идеята е да се ремонтира трамвайното трасе, както и да се реконструира тунела под НДК, а цената ще бъде 16 млн. лв.
- Рехабилитация на тунела към „Люлин “- ще се ремонтират пътните платна и релсовия път за 10 млн. лв.
- Трамвайната линия по „Стамболийски“ – вече има готов идеен проект за преработка на пероните, подобряване на уличното осветление и цялата инженерна инфраструктура, а цената ще е 13 млн. лв.
- „Филип Кутев“ – все още е на фаза работен проект трасето. Идеята е да има три ленти за движение в посока, широки тротоари и велоалеи. Индикативната стойност на проекта е 15 млн. лв.
Резервните проекти на Столична община са:
- „Рожен“ – в участъка от „Надежда“ до жп линията
- Изграждане на ул.„Войводина могила“ и „Народен герой“ в „Овча купел“ – двете улици ще са обходен маршрут при изграждането на Околовръстното шосе
- Реконструкция на релсовия път по „Джеймс Баучер“
- Западна тангента – от „Ломско шосе“ до бул. „Сливница“, както и ремонт на улиците, по които е предвидено да се изгражда ВиК мрежа, обясни зам. –кметът по обществено строителство инж. Ангел Джоргов.