Пазарната капитализация на Tesla надхвърли 1 трлн. долара

Компанията на Илон Мъск получи поръчка за 100 хил. автомобила на стойност над 4.4 млрд. долара

Пазарната капитализация на Tesla надхвърли 1 трлн. долара

Снимка: Unsplash

1208 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Tesla надхвърли прага на пазарна капитализация от 1 трлн. долара, след като получи поръчка за производство на 100 хил. нови автомобила от фирмата за коли под наем Hertz. Акциите на Tesla се повишиха с 14.9% до 1045.02 долара, което я прави най-ценният автомобилен производител в света според изчисленията на Reuters.

Благодарение на рекордната поръчка компанията се присъединява към елитен клуб от компании за трилиони долари – Apple, Amazon, Microsoft Corp и Alphabet.

Повечето производители на автомобили не се хвалят с продажби на компании за автомобили под наем, често правени с отстъпки. Но за Tesla и нейните инвеститори решението на Hertz да поръча 100 хил. автомобила до края на 2022 г. показва, че електрическите превозни средства вече не са нишов продукт. Те ще доминират на пазара на масовите автомобили в близко бъдеще.

Електрическите превозни средства вече са масови и ние ще станем свидетели на нарастващо глобално търсене и интерес“, казва пред Reuters временният главен изпълнителен директор на Hertz Марк Фийлдс.

Сделката с Hertz също подчерта силата и влиянието на марката Tesla, тъй като компанията за коли под наем излиза от процедура по несъстоятелност и има за цел да съживи бизнеса си. Спасяването на Hertz се ръководи от група инвеститори, включително Knighthead Capital Management, Certares Opportunities и Apollo Capital Management.

Ние абсолютно вярваме, че това ще бъде конкурентно предимство за нас“, коментира Марк Фийлдс за поръчката.

Най-евтиният седан Model 3 на Tesla започва от около 44 хил. долара, което прави прогнозната стойност на поръчката около 4.4 млрд. долара. С нея автопаркът на Hertz ще включва около 20% електромобили. Клиентите, които наемат Tesla Model 3, ще имат достъп до 3000 станции за зареждане на Tesla в Съединените щати и Европа.

Главният изпълнителен директор на компанията за електромобили Илон Мъск е поставил цел за годишен ръст на продажбите от средно 50%, като производството ще достигне 20 млн. превозни средства годишно. Това би бил два пъти по-голям обем от настоящите лидери в продажбите Volkswagen и Toyota Motor Corp.

Потребителското търсене на електрически превозни средства се увеличава на някои големи пазари. Tesla Model 3 бе най-продаваният автомобил от в Европа миналия месец, съобщи в понеделник консултантската фирма JATO Dynamics.

Компанията на Мъск постига напредък в разрешаването на регулаторни проблеми, които застрашават бизнеса му в Китай. Компанията заяви, че е открила нов център за данни и изследвания в Шанхай, за да спази правителствените изисквания, че данните, събрани от превозни средства в Китай, ще остават в страната.

Въпреки това Tesla бе изправена пред нов регулаторен натиск от САЩ. Новият шеф на Националния борд за безопасност на транспорта изпрати на Мъск писмо, в което пита защо Tesla пуска своя софтуер „Full Self Driving“, въпреки че компанията не е отговорила официално на въпросите на NTSB относно безопасността на автоматизираната система за шофиране.

Инвеститорите и анализаторите засега гледат отвъд краткосрочните предизвикателства. Morgan Stanley повиши прогнозата си за Tesla с 33% до 1200 долара, тъй като брокерът очаква производителят на електрически автомобили да надмине 8 млн. доставки през 2030 г.

Подкрепи Economic.bg