Топ 10 на най-скъпите марки в света
Класацията е на Forbes

Американското списание Forbes публикува годишната класация на най-скъпите марки в света. В годишното проучване са изследвани потребителските нагласи.
"Брандът се оценява в зависимост от това, как го възприемат потребителите. За компанията е важно дали купувачът е готов да плати по-висока цена за дадения продукт и ще направили избора си в полза именно на този бранд", обяснява професорът по маркетинг и експерт по брандиране във "Уортън бизнес скул" в университета на Пенсилвания Дейвид Райбстайн, пише Forbes.
10. General Electric
Резултатите на бранда са паднали с 2%, но компанията запазва позиции в класацията. Стойността й е 36,7 млрд. долара.
9. McDonalds
В сравнение с 2015 г. марката запазва почти същите стойности сред най-скъпите марки, като отчита минимално намаление от 1%. Тя е оценена на 39,1 млрд. долара.
8. Disney
Увеличава значението си с 14% спрямо миналогодишните резултати. Разбира се, марката винаги ще остане любима за най-малките. Стойността й е 39,5 млрд. долара.
7. IBM
Брандът изостава драстично – с 17% спрямо 2015 г. Според изследването на потребителските нагласи компанията струва 41,4 млрд. долара.
6. Toyota
Автомобилният производител е поскъпнал с 11% спрямо миналата година, като достига до 42,1 млрд. долара.
5. Facebook
"Фейсбук" е оценена на стойност 52,6 млрд. долара, като през тази година изпреварва IBM. Тя е определена като една от най-бързо разрастващите се компании за втора поредна година.
4. Coca Cola
Брандът е поскъпнал малко спрямо предходната година. От 56 млрд. долара, компанията достига до 58,5 млрд. долара през 2016 г.
3. Microsoft
Марката се оценява на 75,2 млрд. долара.
2. Google
Компанията е оценена на 82,5 млрд. долара, което е с 26% спрямо миналата година. Хората използват търсачката много повече, отколкото Bing, въпреки че резултатите от търсенето не се различават особено.
1. Apple
Apple стана безспорен фаворит и тази година, независимо от това, че за пръв път от 13 години, имаше понижаване на тримесечните печалби, а акциите на компанията паднаха с цели 30% спрямо пика отпреди една година. Брандът е оценен на 154.1 млрд. долара, което е с 87% повече от аналогичния показател на Google.
Според журналистите на Forbes именно силата на марката позволява на Apple да продават своите смартфони на по-висока цена, независимо от това, че по характеристиките си те не се различават особено от продукцията на Samsung.