Топ 10 на най-скъпите марки в света

Класацията е на Forbes

Топ 10 на най-скъпите марки в света
Автор: Лора Горовска

Американското списание Forbes публикува годишната класация на най-скъпите марки в света. В годишното проучване са изследвани потребителските нагласи. 

"Брандът се оценява в зависимост от това, как го възприемат потребителите. За компанията е важно дали купувачът е готов да плати по-висока цена за дадения продукт и ще направили избора си в полза именно на този бранд", обяснява професорът по маркетинг и експерт по брандиране във "Уортън бизнес скул" в университета на Пенсилвания Дейвид Райбстайн, пише Forbes.

10. General Electric

Резултатите на бранда са паднали с 2%, но компанията запазва позиции в класацията. Стойността й е 36,7 млрд. долара.

9. McDonalds

В сравнение с 2015 г. марката запазва почти същите стойности сред най-скъпите марки, като отчита минимално намаление от 1%. Тя е оценена на 39,1 млрд. долара.

8. Disney

Увеличава значението си с 14% спрямо миналогодишните резултати. Разбира се, марката винаги ще остане любима за най-малките. Стойността й е 39,5 млрд. долара.

7. IBM

Брандът изостава драстично – с 17% спрямо 2015 г. Според изследването на потребителските нагласи компанията струва 41,4 млрд. долара.

6. Toyota

Автомобилният производител е поскъпнал с 11% спрямо миналата година, като достига до 42,1 млрд. долара.

5. Facebook

"Фейсбук" е оценена на стойност 52,6 млрд. долара, като през тази година изпреварва IBM. Тя е определена като една от най-бързо разрастващите се компании за втора поредна година.

4. Coca Cola

Брандът е поскъпнал малко спрямо предходната година. От 56 млрд. долара, компанията достига до 58,5 млрд. долара през 2016 г.

3. Microsoft 

Марката се оценява на 75,2 млрд. долара.

2. Google

Компанията е оценена на 82,5 млрд. долара, което е с 26% спрямо миналата година. Хората използват търсачката много повече, отколкото Bing, въпреки че резултатите от търсенето не се различават особено.

1.   Apple

Apple стана безспорен фаворит и тази година, независимо от това, че за пръв път от 13 години, имаше понижаване на тримесечните печалби, а акциите на компанията паднаха с цели 30% спрямо пика отпреди една година.  Брандът е оценен на 154.1 млрд. долара, което е с 87% повече от аналогичния показател на Google. 

Според журналистите на Forbes именно силата на марката позволява на Apple да продават своите смартфони на по-висока цена, независимо от това, че по характеристиките си те не се различават особено от продукцията на Samsung.

Коментари: 0