Нова тролейбусна линия заменя трамвай №6 в столицата
В неделя ще бъде частично затворен тунелът под НДК заради изграждане на контактната мрежа

~ 1 мин.
В неделя ще бъде затворен за коли тунелът на Петте кьошета в посока „Фритьоф Нансен“ заради разширяване на контактната тролейбусна мрежа. Това съобщиха от "Столичен електротранспорт". Причината е, че от април ще бъде удължен маршрута на тролей №7, като той ще замени трамвай №6 и ще преминава от „Люлин“ до „Лозенец“ и „Манастирски ливади“.
"В момента се работи по изпълнението на контактно-кабелната мрежа за изграждане на новата тролейбусна линия, която ще замести трамвай № 6 по улица "Бяла черква", бул. "Арсеналски", бул. "Черни връх" и ул. "Фритьоф Нансен". В участъка на бул. “Фритьоф Нансен“ движението ще бъде двупосочно." Това каза при проверка на новоизградената контактно-кабелна мрежа зам.-кметът Дончо Барбалов заедно с директора на "Столичен електротранспорт" инж. Евгени Ганчев.
Тролейбусното трасе ще е най-дългото в София – 14 километра и ще минава през: „Манастирски ливади“, по „Костенски водопад“, по „Бяла черква“, „Арсеналски“, в обособеното трамвайно трасе, което беше по трамвай номер 6, след това по „Черни връх“, „Фритьоф Нансен“ в долната част, като става двупосочна, ляв завой в посока „Руски паметник“, по „Опълченска“, от там до „Люлин“.
"В момента се работи по изпълнението на контактно-кабелната мрежа за изграждане на новата тролейбусна линия, която ще замести трамвай № 6 по улица "Бяла черква", бул. "Арсеналски", бул. "Черни връх" и ул. "Фритьоф Нансен". В участъка на бул. “Фритьоф Нансен“ движението ще бъде двупосочно." Това каза при проверка на новоизградената контактно-кабелна мрежа зам.-кметът Дончо Барбалов заедно с директора на "Столичен електротранспорт" инж. Евгени Ганчев.
Тролейбусното трасе ще е най-дългото в София – 14 километра и ще минава през: „Манастирски ливади“, по „Костенски водопад“, по „Бяла черква“, „Арсеналски“, в обособеното трамвайно трасе, което беше по трамвай номер 6, след това по „Черни връх“, „Фритьоф Нансен“ в долната част, като става двупосочна, ляв завой в посока „Руски паметник“, по „Опълченска“, от там до „Люлин“.
От Столична община увериха, че няма да има друга реорганизация на движението при изграждане на трасето.
"По трасето има предвидени отсечки, на които ще се полага асфалт, и тяхното изпълнение зависи и от метеорологичните условия. Очаква се работата да бъде изпълнена при подходящи климатични условия и новото тролейбусно движение да бъде пуснато през април месец", каза зам.-кметът Барбалов.
"По трасето има предвидени отсечки, на които ще се полага асфалт, и тяхното изпълнение зависи и от метеорологичните условия. Очаква се работата да бъде изпълнена при подходящи климатични условия и новото тролейбусно движение да бъде пуснато през април месец", каза зам.-кметът Барбалов.