Търговските вериги отчитат до 50% спад на продажбите

Кризата промени модела на работа на големите ритейлъри, показва проучване на Сдружението за модерно търговия

Търговските вериги отчитат до 50% спад на продажбите

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков

~ 6 мин.

Спад на клиентите, понижение на оборотите, по-слабо при хранителните вериги и по-ясно изразено при нехранителните и затруднени отношения с ключови партньори. Така накратко големите търговски вериги описват кризата, предизвикана от Covid-19. Това показват резултатите от анкета на тема „Как карантината повлия на модерната търговия?“, в която взеха участие осем от членовете на Сдружението за модерна търговия (СМТ) – „Аванти“, Billa, Deichmann, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage, „Фантастико“ и „Хиполенд“. От СМТ уточняват, че пет от компаниите са хранителния сектор, а три от нехранителния, като някои от тях бяха принудени да затворят част от магазините си по време на извънредното положение.

Следете новините на Economic.bg през останалите социални канали на медията:  Facebook  /  LinkedIn  /   Instagram  /  Twitter  /  Threads