Услугата за доставки Glovo стъпи в още два български града

Предстои да бъдат обявени и други локации

Услугата за доставки Glovo стъпи в още два български града

Снимка: Glovo

Мирела Вавова Автор: Мирела Вавова

Испанското приложение за доставки на стоки Glovo, което стъпи в България преди няколко седмици, продължава с експанзията си в страната. Компанията стартира дейност в София, след което навлезе в Пловдив и Варна, а днес обяви, че ще предлага услугите си в още два града – Бургас и Стара Загора. Предстои да бъдат обявени и други локации.

От Glovo се определят като marketplace платформа, която свързва потребителите с ресторанти, вериги за хранителни стоки, аптеки и магазини. Чрез мобилното приложение потребителите могат да поръчват, изпращат и получават на практика всичко. За разлика от други популярни градски доставчици, тези на испанския стартъп разнасят не само храна от ресторантите, но и продукти от различни магазини.

В приложението са обособени различи секции като „Храна“, „Супермаркети“, „Здраве&Красота“, „Магазини“. А с бутона „Друго“, потребителите могат да поръчват абсолютно всичко в града си, като декоративни предмети или спортни стоки от любимите си магазини. Има и категория „Куриер“, откъдето потребителите имат опцията да станат изпращачи. Услугата позволява доставяне на документи или забравени лични вещи у дома, в офиса или до приятели и познати.

Компанията стъпи в България година след избухването на пандемията от коронавирус, която даде мощен тласък на онлайн поръчките на храна до дома. От Glovo прогнозират значителна промяна в навиците на потребителите и задълбочаване на интереса към бързи доставки в града в рамките на деня. За да гарантира кратките срокове за изпълнение, платформата сключва партньорства с ресторанти и вериги магазини, а в най-големите градове изгражда и собствена мрежа от складове, така че да е максимално гъвкава в реакцията си. 

На 1 април Glovo обяви, че е привлякла финансиране в размер на 450 млн. евро в инвестиционен кръг от серия F. Парите ще послужат за разширяване на дейността на стартъпа на пазарите, където оперира в момента. Става дума за над 750 града в 21 държави, включително регионите на Европа, Близкия изток, Африка и Латинска Америка.

На някои пазари обаче, включително в родната Испания, Glovo се сблъсква с проблеми с регулаторите. Компанията е представител на новия тип дигитални играчи, разчупващи традиционните форми на правене на бизнес. В Барселона например платформата бе обвинена, че не наема куриерите като служители на фирмата, а ги третира като наети на свободна практика. Тази година испанското правителство прие спорен закон, който задължи такъв тип услуги да сключват класически трудови правоотношения с желаещите да работят за тях. Критиците определиха новите правила като „пенсионерски“ и призоваха за модернизация на пазара на труда.

Коментари: 0