Вечерни новини: ГЕРБ ще предложи само премиер; Тръгна мярката за ВЕИ и соларни бойлери за бита
С добра тол система България може да построи магистралите „Рила“ и „Черно море“;Страните от еврозоната не искат България без стабилно правителство

© ECONOMIC.BG / БТА
Подкаст | С добра тол система България може да построи магистралите „Рила“ и „Черно море“
Има различни форми на финансиране, по които България може да довърши започнатите магистрали, но и да построи отдавна забравени проекти, като автомагистралите „Рила“ и „Черно море“, които са част от важния европейски транспортен коридор номер 8. Въпреки че стари анализи показват, че строителството и на двата инфраструктурни проекта би струвало над 1 млрд. лв., точната стойност ще стане ясна едва когато проектирането приключи и се изберат трасета. Дотогава обаче трябва да се помисли как обектите могат да бъдат финансирани. Това коментира председателят на Форума за балкански транспорт и инфраструктура Петър Мутафчиев, който взе участие в подкаста на Economic.bg „Едно наум“. Целият разговор можете да чуете освен в SoundCloud, но и в Spotify.
Румен Радев обяви кога връчва първия мандат
Първият проучвателен мандат за сформиране на правителство ще бъде връчен на 15 май, обяви държавният глава днес пред журналисти. След като кандидат-премиерът на ГЕРБ го получи от президента, ще има седемдневен срок, в който да представи структура и състав на правителство.
Президентът призова народните представители да осъзнаят огромната си роля и да приемат Закона за бюджета и най-важните закони по Плана за възстановяване и устойчивост.
Правителство на всяка цена: ГЕРБ предлага премиер и търси министри отвсякъде
ГЕРБ ще използва първия мандат и ще предложи свой премиер, но ще предложи министерски кресла на всички партии в парламента. Според лидера на партията Бойко Борисов "ние сме катастрофирали, ние сме фалирали, ние сме загубили целия си външен облик", поради тази причина той предлага този "отговорен" вариант на сборно правителство.
Страните от еврозоната не искат България без стабилно правителство
Страните от еврозоната не искат България да се присъедини към валутния съюз при наличие на продължаваща политическа криза. Те искат това да се случи не само когато бъдат покрити икономическите критерии и приети промените в законодателството, но и със стабилно правителство. Това стана ясно от думите на зам.-министъра на финансите Методи Методиев по време на дискусията „Ролята на организираното гражданско общество в процеса на присъединяването на България към еврозоната“.
Все повече еднофамилни жилища се строят в България
Броят на еднофамилните къщи в България през първото тримесечие на 2023 г. расте и вече заема най-големия относителен дял в графа „новопостроени жилища“. Това става ясно от предварителните данни на Националния статистически институт (НСИ) за въведените в експлоатация жилищни сгради.
Производителите на зърно в Източна Европа са изправени пред перфектната буря
Когато глобалните цени на зърното започнаха да падат миналата година след скока през първите месеци на войната в Украйна, тогавашният министър на земеделието на Полша призова фермерите да запазят реколтите си с надеждата за възстановяване и по-добра възвръщаемост.
Залогът обаче се оказа лош за някои.
Домакинствата вече могат да кандидатстват за ВЕИ и соларни бойлери
Една от най-дългоочакваните схеми по Плана за възстановяване и устойчивост - тази за собствени фотоволтаични системи за бита, официално е отворена за кандидатстване. Пускането на процедурата се очакваше през февруари, но се забави с няколко месеца, а от Министерството на енергетиката обясниха пред Economic.bg, че причината е очаквано одобрение от Европейската комисия. Сега мярката за ВЕИ и соларни бойлери за домакинствата вече е отворена и Министерството на енергетиката започва набирането на проекти за кандидатстване.
ЕС увеличава въглеродния си отпечатък, държейки България и Румъния извън Шенген
Недопускането на България и Румъния в Шенген е причината годишно да се изпускат в атмосферата приблизително 46 000 т въглеродни емисии. Това е количеството, отделяно от пътните превозни средства, които чакат граничен контрол, показва ново проучване на KPMG Romania.