Viber пуска функция за пазаруване директно в приложението
Компанията навлиза във финтех сферата навръх на десетата си годишнина
Популярното чат приложение Viber разширява обсега си от функционалности и стартира опция за директно пазаруване в платформата. Новината идва, след като през юни компанията лансира свой виртуален магазин, с който позволи на търговците да продават по-лесно и директно.
Сега Rakuten Viber обяви навлизането си във финтех сферата с предоставянето на начин за плащания чрез чатботове (Chatbot Payments). Новата функция дава възможност на потребителите да купуват стоки и услуги, като плащат за тях чрез мобилен портфейл директно в чат платформата.
Украйна ще бъде първата страна, в която услугата ще бъде представена тази година, а през 2021 г. се планира тя да бъде лансирана и на други пазари.
Новината идва в навечерието на десетата годишнина на Viber и бележи ключова стъпка в развитието на компанията отвъд това да бъде само приложение за комуникация. Подходът ѝ не е изненада, тъй като с развитието на социалните мрежи потребителите започват да търсят все повече допълнителни функции отвъд емотиконите, GIF-овете и видео разговорите. Тенденциите като цяло вървят към вкарването на все повече опции в едно приложение, така че то да служи за различни неща – от комуникация през поръчка на храна до плащането за услугите.
Още през 2017 г. 64% от поколението на милениълите изрази интерес към P2P (peer-2-peer) безконтактни плащания и в приложенията за комуникация. От тогава този процент постоянно нараства, като пандемията от COVID-19 ускори нуждата от решения, които да помагат на потребителя да прави почти всичко дистанционно.
Стъпката на Viber кореспондира тъкмо с тези нагласи. Новата услуга за плащания в чатботове на позволява купуването на продукти и плащания към търговци сигурно и директно чрез техните оторизирани чатботове.
Освен че пестят време за потребителите, чатбот плащанията във Viber могат да помогнат и на бизнеса, обясняват от компанията. Те са лесен начин за всички малки, средни или големи предприятия да имат канал в приложението, с който да се свържат с клиентите си и да събират плащания.