Виртуален туризъм: Ще успее ли да се превърне в новото нормално?
Колкото по-дълго се задържи пандемията, толкова по-голям е шансът виртуалният туризъм да стане част от ежедневието ни
За много хора пътуването до приказния немски замък Нойшванщайн, зашеметяващите скали на Мохер в Република Ирландия или девствените води на Малдивите са част от списъка им с места, които искат да посетят.
Плановете за тези и други международни пътувания през 2020 г. бяха внезапно спрени от пандемията Covid-19. Дестинациите, които до преди няколко месеца бяха препълнени от туристи и се опитваха да ограничат техния щурм, започнаха да мислят в друга посока – как да привлекат хората обратно, тъй като хотелите останаха празни заради пандемията.
Алтернативно пътуване
„Въздействието на Covid-19 донякъде започна да става основна част от туризма и начин, по който той да се осъществява. Преди това този похват беше просто трик“, казва Ралф Холистър, туристически анализатор в Global Data и автор на доклад за приложенията на виртуалната реалност в туризма, предава BBC.
„Колкото по-дълго продължава да се развива пандемията, толкова по-голям е шансът на виртуалната реалност да се превърне в реална алтернатива на обикновения туризъм, тъй като потребителите започват все повече да свикват с тази технология“, казва още Холистър.
В тази насока редица страни вложиха огромни усилия в разработването на такива проекти с цел възстановяване на туристическата индустрия. Сред тях най-голямо впечатление направи Германия, която направи мащабна реклама на страната си като дестинация, на която могат да се направят виртуални разходки на редица уникални места.
В един от клиповете, създадени от Германския национален туристически съвет (GNTB) води зрителите на обиколка из цялата страна, включително и до частните крайбрежия на Балтийско и Северно море.
В друг клип пък се показват едни от най-известните замъци и дворци в страната. Но въпреки напредъка на технологиите, специалистите в областта са на мнение, че те не са създадени да заменят истинското преживяване от туризма и колкото и да го наподобяват напълно не могат да го заменят.
Тъй пътуванията са далеч от връщането им към нормалните нива, за Германия все още е твърде рано да прецени дали инвестицията, която са направили в клиповете ще се възвърне и дали всички, които са разгледали от разстояние забележителностите на страната, на практика ще си резервират билет, за да посетят страната.