Затвореният жп тунел между Франция и Италия вещае хаос в зимните пътувания
Ремонтът ще стане причина за дълги и скъпи обиколни маршрути, като дори може да засегне и натоварения летен сезон догодина

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Снимката е илюстративна
Основен железопътен маршрут (тунелът Fréjus), свързващ Франция и Италия, ще остане затворен до лятото на 2024 г. заради свлачище. Трансалпийската линия е един от най-предпочитаните методи за транспорт на туристите, възползващи се от ски сезона и коледните празници в двете европейски страни, пише Euronews.
Тъй като влаковата връзка вече не е достъпна, посетителите ще трябва да летят със самолет или да шофират между двете дестинации тази зима. Властите предупреждават за много по-натоварен трафик по пътищата и повишено търсене на полети, което ще доведе и до повече въглеродни емисии в атмосферата. Една от основните цели на изграждането на жп тунела беше именно намаляване на вредните газове във въздуха.
Железопътните услуги, свързващи Италия и Франция, бяха спрени след свлачище в района на долината Мориен на 27 август. Около 10 000 кубически метра скали паднаха след проливен дъжд в Saint-André à La Praz, на около 20 километра от френската граница с Италия. Това наложи временно затваряне на тунела Fréjus, основна пътна връзка между St Michel de Maurienne и Modane.
Малко повече от седмица след инцидента тунелът отново беше отворен за превозни средства. Съседният железопътен тунел Fréjus обаче остава затворен, докато се извършват ремонтни дейности.
Първоначално се очакваше линията да бъде отворена отново след два месеца, но френските власти сега съобщават за появили се затруднения. Франсоа Равие, служител на Савоя и регионален директор на френския железопътен оператор SNCF, каза пред журналисти, че строителството ще продължи още седем месеца,
като се надяваме да приключи през лятото на 2024 г.“
В момента продължават усилията за обезопасяване на зоната, засегната от свлачището, според италианския вестник La Stampa.
Прогнозите са, че маршрутът може да бъде отворен отново през юни 2024 г., въпреки че има шанс услугите да останат спрени до септември, което се отразява на натоварения летен сезон.
Как затварянето на жп тунела се отразява на туризма?
Основните жп услуги са засегнати от продължаващото затваряне на тунела Fréjus. Влаковете TGV и Frecciarossa между Париж и Милано не се движат, а товарните също трябва да намерят алтернативни решения.
Това ще означава „дълги и скъпи обиколни маршрути през Швейцария“, според Трансалпийската железопътна комисия Лион-Торино.
Очаква се пътниците да „се обърнат към автомобили за пътувания на средни разстояния и полети на дълги разстояния“, каза комисията. Франция се опитва да намали полетите на къси разстояния.
Самолетната връзка между Париж и Милано вече е една от най-натоварените в Европа. Испанската нискотарифна авиокомпания Volotea обяви допълнителни полети по маршрута в отговор на по-голямото търсене.