Цитат на деня:

"Като не е дошъл Volkswagen, ще дойде някой друг"

Томислав Дончев, заместник министър-председател

Снимка: Economic.bg
"Като не е дошъл той (б.р. - Volkswagen) , ще дойде някой друг и то в близките две-три години, защото има натрупване на много предпоставки за това и то е неизбежно". Това заяви вицепремиерът Томислав Дончев в Пловдив днес на форума "Индустрия 4.0" и даде като пример концентрацията на над 250 фабрики, произвеждащи компоненти в автомобилната индустрия, но и още привлекателната данъчна среда.

Припомняме, че страната ни се състезаваше с Турция за изграждането на големия автомобилен завод на немския концерн, но той избра съседката ни и дори вече регистрира там свое дружество.

На форума финансовият министър Владислав Горанов каза: "При преговорите с "Volkswagen" направихме всичко, което можем дори и повече, но такива инвеститори искат много привилегии, на 100 процента изградена инфраструктура и съпътстваща такава. Всъщност такива компании очакват домакините да извършат инвестицията, а те да дойдат само с "ноу-хауто" и технологията, но това могат да си го позволят големите държави.

По думите му 90% от преговорите с гиганта са били за инфраструктура от всякакъв вид. В тази връзка той добави, че свързването на Северна България и проекта за АМ "Хемус", както и връзката с "Дунав мост две" са основен приоритет на правителството за завършване на магистралните пръстени на България.

Дадохме на "Volkswagen" всичко, което могат да получат по правилата на ЕС, каза и президентът Росен Плевнелиев. 

„Това беше една изключително неравна битка с Турция, защото се оказа, че всъщност Турция не се придържа по никакъв начин и не им пука и не ги интересуват правилата на общия пазар. Открихме огромна бомба, дупка, проблем - грандиозен, заложен в своето сформиране на общия пазар, в договора - както е подписан между ЕК, ЕС и Турция. Турция е член на Митническия съюз с всички права, но никакви задължения. И Ердоган дава каквото си пожелае като оферти“, каза бившият президент. 

Затова според вицепремиера Томислав Дончев се налагат политически разговори на ниво ЕС.

„Европейското законодателство, което трябва да е нещо прогресивно, което да помага на всички, се явява спънка. Тук имаме тема не само с Турция, ограничения, свързани с държавните помощи, правилата за обществени поръчки, това не са единствените ограничения. И тепърва това ще е основа за политически разговори“, каза още Дончев.

България има потенциал за между 7 и 10 нови индустриални зони като създадената край Пловдив, смята още вицепремиерът.

Според него е важно облекчаване на процедурите за инвеститорите, влизащи в тях, но и това трябва да се уреди със специален закон. Той смята още, че през следващите години индустриалните зони трябва да са обект на различни видове стимули, но с ясен регламент и ангажимент от страна на държавата и местна власт за изграждане на съпътстваща инфраструктура. Според него естествена еволюционна стъпка за това са обединението на различни общини и посочи като пример Симитли и Благоевград.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: завод | Volkswagen | Томислав Дончев | Владислав Горанов | цитат на деня | Фолксваген

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини