Държавата няма пари да превърне „Тракия“ в истинска магистрала

Правителството не знае докога движението между Чирпан и Стара Загора ще продължи да е с 90 км/ч

Петя Аврамова, министър на регионалното развитие и благоустройството
Петя Аврамова, министър на регионалното развитие и благоустройството
Снимка: Economic.bg/Красимир Свраков
Пътуването с 90 км/ч по магистрала „Тракия“, в участъка между Чирпан и Стара Загора, ще остане за неопределено време. Това става ясно от отговор на регионалния министър Петя Аврамова, даден едва след запитване от страна на депутата от БСП Георги Йорданов. Там се посочва, че за да бъде извършен ремонтът на 40-километровия участък (само в едната посока, към Бургас) Агенция „Пътна инфраструктура“ има нужда от 40 млн. лв. Тя обаче не разполага с тези средства.

Припомняме, че за да опази живота на пътуващите, през декември 2018 г. АПИ въведе ограничение на скоростта в участъка до междуградски път, като това ограничение действа вече десет месеца. Въпреки окаяното състояние на отсечката (и в двете посоки), правителството тогава не заложи средства за неговия ремонт и прецени, че ограничаването на скоростта е достатъчно. Припомняме, че само през декември 2018 г. Министерският съвет похарчи 2.8 млрд. лв. от натрупания през годината излишък в бюджета.

На 22 март 2019 г., по време на парламентарен контрол, регионалният министър заяви, че ограничението ще действа до 30 септември 2019 г. В шестте месеца между даването на обещанието и изтичането на срока на неговото спазване не са предприемани действия за основен ремонт на отсечката. От началото на 2019 г. е извършвана само текуща поддръжка, т.е. запушвани са само най-големите дупки, за което са платени близо 1 млн. лв.

Сега, едва на 16 октомври 2019 г., и то заради депутатски въпрос, Аврамова признава, че не знае кога ще започне ремонтът на участъка между Чирпан и Стара Загора. В отговора ѝ се посочва, че Институтът по пътища и мостове (ИПМ) е извършил обследване на състоянието на пътната настилка и е изготвен проект за ремонт на платната в посока Бургас. За другото платно очевидно все още няма проект, но може да предположим, че цената и за него ще е около 40 млн. лв.

Също така се казва, че „с оглед на възлагането на ремонта в най-кратък срок, се разглеждат възможности за целево финансиране на обекта от държавния бюджет“.

За това време, през което не се предприемат действия за ремонт на пътя, автомобилите карат основно в лентата за изпреварване в този участък, поради което и нейното състояние вече е почти толкова лошо, колкото и на активната лента. Също така, за този период стана практика служители на пътна полиция да стоят в този участък и да заснемат и глобяват автомобили, които се движат над заложените от АПИ 90 км/ч вместо с нормалните 140 км/ч, каквато е скоростта по магистралата, ако тя се поддържа нормално и по закон.

Припомняме, че вчера премиерът Бойко Борисов цитира данни на Евростат, че за 2018 г. България е на четвърто място по най-голям бюджетен излишък за 2018 г. – 1.9 млрд. лв. Данните на Министерството на финансите за изпълнението на консолидираната фискална програма към края на септември показват, че отново има излишък и той е 1.3 млрд. лв.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Тракия | магистрала Тракия | Петя Аврамова | ремонт на тракия

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини