Бутиковите бири набират все по-голяма популярност

Традиционните пивовари разработват свои собствени марки "занаятчийско пиво"

Биреният пазар не е това, което беше. Постоянно растящата популярност на бутиковите бири накара глобалните пивоварни корпорации да си вземат бележка, пише в свой анализ The Wall Street Journal. Любителите на пивото в западноевропейските страни вече започват да странят от масово произведените марки светла бира като Heineken, Stella Artois или Coors и избират богатите аромати, чудатите съставки и разтърсващата естетика на занаятчийската бутиковата бира, сварена в малки и независими пивоварни.

Продажбите на бутикова бира в САЩ нарастват с 12% на годишна база през първото полугодие на 2012 г., показват данните на местната пивоварна асоциация. Подобно е и положението в Европа - родното място на пшеничната бира. Експортът от САЩ  на бира от бутиковите пивоварни, наречени от местната асоциация "малки, независими и традиционни", през миналата година е скочил с 52%. Производството на малките пивоварни е по-малко от 6 млн. щатски барела бира (27,73 млн. литра).

"Мисля, че това е част от по-широка промяна в нагласите на обществото. Хората стават все по-наясно с вкусовете си", казва Стюарт Хоул, главен пивовар в британската Sharp.

Въпреки че голямата четворка пивовари в света - Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken и Carlsberg хвърлят милиарди долари за придобиване на местни пивовари в развиващите се и нововъзникващи пазари, в своите страни и в САЩ бирените корпорации се насочват към покупката на бутикови пивоварни. Целта е да се противопоставят на намаляващите продажби на традиционните и леки бири, които се свиват заради слабата икономика и насочването към виното и спиртните напитки.

Изследване на Demeter прогнозира, че занаятчийската бира ще продължи да завзема пазар от традиционната. Очакванията са през 2015 г. пазарът й да достигне 10-12%, докато към момента е 5%. "Продажбите на занаятчийските пивовари се удвояват, защото ресторантите и другите търговци на дребно подобряват бирените си селекции, тъй като техните клиенти се интересуват все повече от бутиковите бири", показват наблюденията на Пол Гаца, директор на американската бирена асоциация.

"Консумацията на бутикова бира масово се разраства, особено в САЩ", казва говорител на SABMiller. Чрез пивоворната Matilda Bay компанията сега произвежда няколко вида занаятчийска бира като Fat Yak и Beez Neez. AB InBev, производителят на Budweiser, е дистрибутор бутиковата бира Goose Island от 2006 г. насам.

Големите пивовари вече се ориентираха и започнаха разработването на свои собствени марки занаятчийска бира, използвайки нетрадиционни съставки.

Коментари: 0