Кметове продават летища за фотоволтаични централи
Унищожават летателните площадки
Общини продават стари летателни площадки на селскостопанската авиация за превръщането им във фотоволтаични паркове, съобщи Момчил Атанасов, председател на Българската Асоциация на леката авиация за www.economymagazine.bg. Все едно да сложат слънчеви панели върху футболното си игрище, се възмущава шефът на организацията на Дженерал авиейшън.
Шумен, където стана инцидента с малкия самолет в събота, също няма вече летище. Малкият аеропорт е продаден от кмета на известна групировка за изграждане на жилищен комплекс върху пистата и терена на летището. Кварталът не е построен още, но никой не поддържа аеропорта и любителите пилоти вече нямат откъде да летят безопасно.
Кметове разпродават малките летища и летателни площадки и така голяма част от любителите пилоти от леката авиация няма да има откъде да излитат. Леките и суперлеките самолети могат да ползват и големите летища , но таксите там са високи и не са по джоба на всички. Много от хората , които се занимават с летене са бедни.
Те могат да плащат за хобито си най-много по 100-200 лв. на месец, а на Летище Пловдив таксата за паркиране на закрито, е 500 лв. на месец.
350 са малките площадки за летене в страната. Част от тях бяха собственост на Министерството на отбраната, а други, на които беше базирана селскостопанска авиация, бяха прехвърлени за стопанисване на общините.
ние не сме търговска , а любителска авиация, летим за удоволствие , обясни Атанасов. Авиационната култура ще се повиши, ако се възроди развитието на малката авиация и авиационните спортове, каза Атанасов.