Nestle обеща да създаде 20 000 работни места

Швейцарската компания стартира инициативата Nestle needs YOUth

3608 ~ 2 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Най-голямата корпорация за производство на храни в света - Nestle обеща да създаде 20 000 работни места за младите хора в цяла Европа през следващите три години. Инициативата на швейцарската компания - Nestle needs YOUth (Нестле се нуждае от младите), ще предложи работа на 10 000 младежи под 30-годишна възраст и ще създаде 10 000 стажантски позиции до 2016 г.

"Днес един от всеки четирима млади хора в Европа е безработен", коментира изпълнителният вицепрезидент на Nestle Лоран Фрекс. Той изнесе реч в Атина, на откриването на инициативата. Изборът на гръцката столица не е случаен, тъй като повече от половината младежи до 29 години там са без работа.

"Инициативата е първата по рода си в такъв мащаб и е изградена върху дългосрочния ангажимент на компанията да инвестира в Европа в контекста на икономическа криза", каза още Фрекс.

Всички екипи на Nestle в Европа ще се включват в инициативата. Компанията ще наеме 3000 младежи във Франция, 2420 в Германия, 1250 в Испания и 1080 в Италия в рамките на три години, в т.ч. преки назначения и стажове. Ще има и малък брой позиции, специално предназначени да предложат на младежи от Южна Европа безценен опит, работейки за Nestle в чужбина - в Швейцария, Франция, Германия, Австрия, Скандинавските страни и Обединеното кралство.

Участието на България в инициативата на Nestle за насърчаване на младежката заетост в Европа, както и подробности за инвестициите на компанията в страната, ще бъдат представени в рамките на пресконференция, която ще се проведе на 19 ноември 2013 г. На събитието ще бъдат обсъдени и програмите на Европейската комисия и мерките на българското правителство за насърчаване на заетостта в страната.

В допълнение, с цел улесняване на прехода от училище към работа, инициативата ще включва и програмата „Готовност за работа", предоставяща кариерно консултиране за изготвяне на автобиография и обучения за провеждане на интервюта в училищата, университетите и местните компании на Nestle.

Също така, Nestle ще насърчи своите над 63 000 европейски доставчици да участват в инициативата Nestle needs YOUth, като предложат работа или стаж на младите хора с помощта на програма, наречена „Съюз за младежта".

"Нестле България" е номинирана в категорията "Корпоративна социална отговорност" на конкурса "Мистър и Мисис Икономика", организиран от списание "Икономика". Гласуването е на сайта на конкурса - http://mister.economic.bg и не изисква регистрация.

ГЛАСУВАЙТЕ за Социално отговорната компания на 2013 г.

Подкрепи Economic.bg