АПИ отвори за движение отсечката Мездра – Лютидол, но скоро пак я затваря
13-километровият участък се пуска с временна организация на движението
© ECONOMIC.BG / БТА
Агенция „Пътна инфраструктура“ отвори за движение 13-километровата отсечка между Мездра и Лютидол, която е част от пътя Мездра - Ботевград. Радостта за шофьорите обаче ще е кратка, тъй като участъкът ще бъде затворен отново след два месеца за последващи строителни дейности.
Припомняме, че първоначалният срок за пускане на участъка бе през декември 2023 г., но впоследствие той бе удължен до средата на януари 2024 г. От АПИ обясняват, че отварянето на пътя се е забавило с няколко дни заради поставяне на вертикалната маркировка.
Трафикът сега ще се извършва двупосочно с по две ленти в посока. В района на Лютидол обаче автомобилите ще преминават в една лента. В участъка между Дърманци и Лютидол движението ще се осъществява по нов път с изградени защитни съоръжения и положени мрежи за защита от обрушване.
Пускането на движението по новото трасе ще облекчи движението в района, защото няма да се използват обходните маршрути, коментира инж. Йордан Вълчев, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" пред БТВ. Този период ще се използва и за ремонт на участъците, по които в момента се пренасочват автомобилите и за завършване на моста в Горна Кремена.
Облекчението на движението обаче ще е временно, тъй като през пролетта трасето отново ще бъде затворено за изграждането на тежките участъци между Лютидол и Новачене, както и двата пътни възела на Дърманци и Мездра. При затварянето на отсечката, трафикът ще се пренасочва през прохода Петрохан и село Горна Кремена.
По думите на инж. Вълчев до края на годината „трябва да приключат строителните дейности по основното трасе и движението да бъде отново възстановено.“
Въпреки това целият 33-километров участък между Мездра и Ботевград няма да е готов в края на 2024 г., както обещаваше регионалният министър Андрей Цеков. Както Economic.bg вече писа завършването на пътя се отлага, тъй като едва през следващата година, но без да се посочва кога точно, ще приключат дейностите по пътни възли. Според инж. Вълчев работата по тях няма да налага спиране на преминаващите автомобили.
Припомняме, че участъкът между Мездра и Ботевград е с дължина около 33 км и е част от скоростния път Видин – Ботевград. Той се строи от 2019 г. и е разделен на два по-малки лота. Първият е с дължина от 19.3 км между Ботевград и Лютидол, а вторият – 13.4 км между Лютидол и Мездра.
Двата лота се изпълняват от две различни обединения. Изпълнител на по-дългият участък (между Ботевград и Лютидол) е Обединение „Геопът Лот 1“, с участници „Геострой“ и „Пътстрой-92“. Стойността на договора е над 159.5 млн. лв. с ДДС. Миналата година бяха завършени 7.5 километра от отсечката между Новачене и Скравена.
По-късият лот (между Лютидол и Мездра) се изпълнява от ДЗЗД „МБ Лот 2-2019“, с участници „Европейски пътища“ АД, „Водно строителство-Благоевград“ АД и Вахостав-СК, а.с. Стойността на договора е над 266.9 млн. лв. с ДДС.