„Автомагистрали“ има договори за озеленяване на „Хемус“, но не и за строеж
За да продължи изграждането на магистралата, НС трябва да узакони 9 от оставащите 10 участъка
Гроздан Караджов:
Държавното дружество „Автомагистрали“, на което е възложено изграждането на АМ „Хемус“, досега има сключени договори за материали, за техника и дори за озеленяване. Но не и за строителството на аутобана. Това каза регионалният министър Гроздан Караджов в ефира на bTV тази сутрин.
Не е сключен договор за строително-монтажни работи на магистрала. Сключени са договори за доставка на материали – чакъл, баластра, бетон, желязо и т.н.“
Караджов обясни, че са подписани договори за десетте участъка от оставащите 240 км от магистралата, като само един от тях е възложен по Закона за обществени поръчки. „Той върви добре и ще бъде изпълнен в срок“, увери Караджов, напомняйки, че останалите девет са по метода „инхаус“.
Именно заради липсата на фактически договори за строителство, без да има нито един проект, по-рано през седмицата регионалният министър заяви, че има нужда от специален закон. Според него само с намесата на Народното събрание може да се излезе от заплетената ситуация и да се продължи строителството на аутобана.
Краен срок за завършването му обаче няма как да бъде предвиден към момента, изтъкна още Караджов. Той увери, че следващите възлагания ще са по ЗОП.
Уточни също, че по въпросните 10 участъка са възложени процедури за 4 млрд. лв., като от тези пари са преведени ефективно 1.3 млрд. лв. На въпрос относно твърденията на вътрешния министър Бойко Рашков, че кухи фирми са усвоили част от парите (53 млн. лв.), Караджов коментира:
Преведени са на фирмите, с които „Автомагистрали“ е сключила договори по „инхаус“. Аз не мога да твърдя коя фирма е куха и коя – не, има си разследващ орган. Никой министър на регионалното развитие няма разследващи правомощия.“