България е един от основните пазари на Huawei

Новите ИКТ решения на компанията за \"умни градове\" ги правят по-безопасни и улесняват живота на жителите им

Джордж Джан:

България е един от основните пазари на Huawei

Снимка: Economic.bg

Автор: Божидара Иванова

Джордж Джан е вицепрезидент в Huawei, отговарящ за Връзки с обществеността и комуникациите в Централна и Източна Европа. Екипът на Economic.bg разговаря с него за най-новите решения и възможности на Huawei в областта на информационно-комуникационните технологии (ИКТ) за създаването на "по-умни" и ефективни градове.

- Г-н Джан, разкажете ни за новите решения на Huawei за създаването на по-интелигентни градове?

Технологиите няма как да съществуват без интернет. Безжичната мрежа свързва все повече хора и прави комуникацията по между им по-лесна. Интернет не свързва само хора, а и машини. Всичко може да бъде свързано и това позволява на хората да имат повече свобода.

Нашите решения в областта на информационно-комуникационните технологии са насочени към създаването на "по-умни" и "ефективни" градове. Стратегията на Huawei е насочена към осигуряване на "умно" осветление в градска среда, смарт образование, управление на електронни правителства, национална мрежа за широколентов достъп и други.

- Как тези технологии биха подобрили градската среда?

Всички тези решения са насочени към ускоряване на разработването на "умни градове" с прилежаща инфраструктура – центрове за управление на контрол, осветителни паркинг системи, интелигентни измервателни уреди и съвременни решения за по-добро градско планиране, предоставяне на съвременни услуги за спешна помощ, транспортни услуги, усъвършенстване на комунални услуги и опазване на околната среда. Новите технологии на Huawei ще подобрят ежедневието на всеки потребител и всяка публична организация.

- Как се развиват тези решения в световен мащаб?

Решенията на Huawei за "интелигентни градове" присъстват в 40 страни по света, в над 100 градове. Ние разполагаме със 7 лаборатории по света, които включват центрове за проверка, поддръжка, иновации. Нашата компания си партнира с водещи компании от цял свят, с които разработваме цялостни концепции за създаването на "умни градове".

- Смятате ли, че Вашите решения са подходящи за българския пазар?

Те са много добри за българския пазар. Всеки един човек се наслаждава на "лесния живот" с опростени процеси. Не само у дома, но и в градската среда. Ние инвестираме във всяка една сфера, която може да подобри живота на хората във Великобритания, САЩ, Китай, Индия, България и навсякъде по света. България е един от нашите топ пазари. Ние стъпихме в Европа преди 15 години и вашата страна бе един от първите ни пазари. Ние работим в партньорство с трите големи български оператора и също така предлагаме много добри смартфони.

- Защо е толкова важно градовете да бъдат "умни"?

Темата за "умните градове" е основна и много коментирана през последните две години, защото "умни градове" означава безопасни градове. Както знаете, голямата имиграция и терористичните атаки през последните няколко месеца, оказаха своето влияние и предизвикаха страх у много хора. Когато един град стане "умен", първата полза за него е, че той е по-безопасен. Хората в него могат да се придвижват лесно, да виждат къде има трафик и кой е по-добрият маршрут, а в случаите, когато стане инцидент, те могат лесно да осъществят видео разговор със спешния център. Телефонен разговор не е достатъчен, тъй като не може да се разбере какво точно се е случило, какви са последствията и от какво пострадалите имат нужда.

- Какви са бъдещите ви планове за развитие?

В момента мога да кажа, че България е една от първите държави, в които стъпихме в Европа, и които се почувстваха свободни да ни приемат. Ние сме много доволни от нашия бизнес тук. Стъпка по стъпка ние успяхме да се утвърдим като бранд и хората ни приеха добре. Направихме нашия проект успешен не само в България, но и в Европа и ще продължаваме да развиваме нашите нови идеи и решения в областта на ИКТ. 

Коментари: 0