ChatGPT тества платена версия — какво ще последва?
Генеративният чатбот получи голяма популярност сред потребителите, но изчислителните разходи са огромни

Снимка: Depositphotos
OpenAI преминава към таксуване за по-сложни версии на своя генеративен чатбот ChatGPT и потребителите вероятно се чудят колко още могат да разчитат той да остане безплатен. Компанията, която наскоро разкри многомилиардната инвестиция на Microsoft в нейната технология, пусна планове за опция за абонамент, наречена „ChatGPT Professional“, която би предложила по-добър достъп на определена цена.
Докато OpenAI все още събира обратна връзка от потенциални клиенти за това колко биха платили за използване на бота с изкуствен интелект, някои потребители говорят за опция от 42 долара на месец, съобщи The Verge този месец.
Главният изпълнителен директор на OpenAI Сам Алтман каза, че такава опция може да бъде разработена, когато той написа в Twitter през декември, че „ще трябва да го монетизираме по някакъв начин в един момент; изчислителните разходи са впечатляващи“.
Еволюцията към платени версии е практика за по-новите технологии, където компаниите могат да пуснат безплатни или евтини версии, за да привлекат потребителите и да разберат как се приема технологията.
Например, моделът на услугата за онлайн съхранение Dropbox, която предлага платени планове и безплатна версия, може да даде представа как компании като OpenAI могат да мислят за собствените си продукти, казаха маркетингови експерти.
Обосновката е, че те трябва да направят тези неща привлекателни, за да променят поведението на потребителите“, каза Джонатан Джанг, доцент по маркетинг в Щатския университет на Колорадо. „Тъй като тези неща стават част от навика, тези големи отстъпки вероятно ще изчезнат.“
Представител на OpenAI не отговори на искането на Business Insider за коментар преди публикуването.
Инвестицията на Microsoft в OpenAI може да помогне за разработването на по-обширни и специализирани версии на ChatGPT, които биха могли да помогнат на стартъпа да излезе с многостепенни опции.
Вероятно е например OpenAI да поддържа безплатна версия на ChatGPT, където достъпът да e ограничен поради голямо търсене на услугата и потребителите да трябва да чакат на опашка", каза Вивек Астванш, асистент по маркетинг в Kelley School по бизнес в университета в Индиана.
Освен това компанията може да обмисли платени версии за физически лица или компании и може би дори да измисли начини за ценообразуване въз основа на вида и количеството съдържание, което потребителят иска да създаде ChatGPT, и колко биха били готови да платят за това.
Запазването на безплатна версия на ChatGPT ще помогне на компанията да развие технологията си, каза Астванш.
Безплатна версия ще помогне за събирането на данни за това как хората задават въпроси и ще помогне да се подобрят други версии на GPT“, каза той.
Тъй като изчислителната мощност и другата инфраструктура, необходима за поддържане на тези видове генеративни AI продукти, се подобряват, шумът около AI привлича компаниите към пространството. Но как инвестицията да стане печеливша, все още се мисли по въпроса, според Ник Уошбърн, инвеститор в Intel Capital.
Ако някой ви каже какви бизнес модели ще стоят зад тези неща, той си измисля“, каза той. „Разбира се в реално време.“