Директорът на Uber каза, че гради следващата Amazon
Въпреки че растежът на компанията е по-бавен

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 1 мин.
Плановете за 2019 г. на главния изпълнителен директор на Uber Дара Хосровшахи са тя да е пикова за компанията от гледна точка на загуби и постепенно да започне да се оттласква нагоре. Той сравни очакваното нарастване с това на Amazon.
„Това ще бъде нашето намерениe, въпреки че не може да има никаква гаранция“, коментира Хосровшахи в интервю за CNBC ден след пазарния дебют на Uber.
По-рано ръководителите на конкурентната и също неотдавна дебютирала на борсата Lyft направиха същото изказване. Думите им накараха няколко анализатори да повишат своите ценови таргети на акциите на компанията.
Подобно на Lyft, пътят на Uber към рентабилност е ключов аспект за наблюдателите на сектора. На фона на спекулациите за способността на компанията да реализира печалба, пазарната ѝ капитализация се оцени на малко над 75 млрд. долара, не достигайки очакваните за до 120 млрд. долара. Цената на акциите при IPO-то ѝ бе 45 долара за брой.
Ситуацията с Uber се сравнява с IPO-то на друга компания – Amazon, макар финансовата ситуация на двете да изглежда все още различно. „Това е справедливо сравнение в неподходящ момент“, коментира Дара Хосровшахи.
Той изтъкна, че много частни компании в момента се задържат по-дълго, преди да станат публични. „Ние сме много по-големи, много по-зрели като компания, докато ставаме публични, и ако се вгледате в темповете на растеж, нашата аудитория нараства с 33% на годишна база, а транзакциите с 36%. Увеличението на сделките с 36% на база 50 млрд. долара е доста невероятно и се надяваме да продължим да работим“, обобщи изпълнителният директор на Uber.