Днешният „Киберпонеделник“ явно ще счупи всички рекорди в САЩ
Пандемията трансформира потребителските навици при пазаруване

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Потребителите в САЩ са напът да превърнат тазгодишния „Киберпонеделник“ в рекорден откъм похарчени суми. По последни данни онлайн продажбите може да ударят невижданите досега 12.7 млрд. долара. За сравнение през 2019 г. бяха реализирани разходи за около 10 млрд. долара – също невиждано дотогава ниво.
„Киберпонеделникът“ е първият понеделник след „Черния петък“, който се характеризира с големи намаления конкретно в онлайн търговията. Като цяло тези два дни отразяват началото на празничните продажби в САЩ.
Тази година ситуацията за клиентите е малко по-различна. Заради пандемията от COVID-19 онлайн пазаруването се радва на много по-голям интерес сред потребителите. Затова и рекордните суми не са чак такава изненада.
Целта на търговците е да намерят как да възстановят загубите и пропуснатите ползи през последните месеци, през които физическите магазини бяха принудително затваряни. Извънредната обстановка накара дори гиганта в електронната търговия – Amazon, да измести ежегодното си промоционално събитие. Въпросният Prime Day се случи през октомври, като анализаторите определиха него като начало на празничния сезон.
Прогнозата на Adobe Analytics за празничния уикенд след Деня на благодарността са, че общите разходи ще са между 10.8 и 12.7 млрд. долара.
Виждаме силен растеж, тъй като тази година потребителите продължават да пренасят пазаруването от офлайн към онлайн“, каза директорът на Adobe Digital Insights Тейлър Шрайнер, цитиран от Reuters.
Наред с традиционно силното търсене на технологични продукти, тази година онлайн покупките включват и по-нетипични артикули. Става дума за неща като хранителни стоки, дрехи и алкохол, които хората купуваха от физически магазини.