Facebook разширява обсега на Downvote бутона
Той е пуснат тестово и в Нова Зеландия

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 1 мин.
Facebook започна да тества Downvote бутона през февруари, когато пусна опцията сред ограничен кръг потребители. Явно тестовете са дали добри резултати, тъй като социалната мрежа е решила да разшири обсега ѝ до повече хора. Бутонът вече е активиран и за потребители в Австралия и Нова Зеландия, пише CNET.
Първоначално той бе пуснат пробно в Съединените щати. Сега компанията го лансира и в Нова Зеландия. Потребители в Австралия обаче също казват, че са получили въпросната опция.
Важно е да се отбележи, че Downvote бутонът е различен от някогашния „Don’t like”, изобразен с палец надолу и символизиращ „не харесването“.
Сегашният вариант цели да помогне на хората, участващи в публични дискусии във Facebook, все пак да могат да изразят различно мнение. Стъпката е провокирана по настояване на потребители, обяснява говорител на компанията.
Целта на Downvote бутона е да даде възможност на потребителите да изразят несъгласие с коментари под публикации. Идеята на Facebook е така да помогне за класирането на мнения и изказвания.
С натискането на Downvote, въпросното изказване се пада надолу, а на човека, който е кликнал отгоре, му изскача нов прозорец, в който да аргументира причината за действието си. Той може да категоризира коментара като нецензурен, обиден, подвеждащ и т.н.
„Не тестваме бутон за не харесване“, изтъкнаха от Facebook през февруари и изтъкнаха, че Downvote бутонът цели да се даде обратна връзка относно коментарите на потребителите в публични страници.